ادعای وزیر خارجه مصر: عادی سازی روابط به حل مناقشه فلسطین و اسرائیل کمک می‌کند

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر ضمن حمایت از توافقنامه ابراهیم، مدعی شد که عادی سازی روابط راه حل مناقشات فلسطین و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر دیروز گفت که کشورش به توافقنامه ابراهیم به عنوان یک تحول مثبت نگاه می‌کند، زیرا این توافق منجر به «یکپارچگی منطقه ای» می‌شود.

وی در سخنرانی خود در مرکز ویلسون مدعی شد که توافق عادی سازی باید تل آویو را تشویق کند تا به مذاکرات صلح ادامه دهد.

شکری ادامه داد: «من مطمئن هستم که پتانسیل یکپارچگی منطقه‌ای و از بین رفتن تهدید، منجر به تقویت رویکردی برای حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل می‌شود.»

وزیر خارجه مصر در پایان سخنانش گفت: «ما معتقدیم که از بین بردن یک تهدید بالقوه راهی برای دستیابی به صلح همه جانبه در منطقه است و امیدواریم که چنین تأثیری داشته باشد. ما طی دو سال گذشته به این درک رسیده ایم که کمبود‌هایی از جمله، تعامل و توافق طرفین اسرائیلی و فلسطینی در این مسیر وجود دارد.»

توافق ابراهیم بیانیه‌ای مشترک بین رژیم صهیونیستی، امارات و آمریکا بود که در ۱۳ اوت ۲۰۲۰ منعقد شد. این توافق‌نامه‌ها توسط عبداللطیف بن راشد الزایانی وزیر امور خارجه بحرین، عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ در کاخ سفید به امضا رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار