نماینده سوریه: سفر وزیر خارجه امارات تحول مهمی برای دمشق بود

نماینده پارلمان سوریه سفر عبدالله بن زاید آل نهیان به دمشق را مهمترین اتفاق سال‌های اخیر در روابط سوریه با کشور‌های عربی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الغد، خالد العبود، نماینده پارلمان سوریه درباره تاثیر سفر شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده بر روابط سوریه با کشور‌های عربی پرداخت.

وی گفت: به نظر من این سفر مهمترین اتفاقی است که طی سال‌های اخیر در سطح منطقه و روابط سوریه با کشور‌های عربی افتاده است. این سفر یکباره و بی مقدمه انجام نشده است بلکه دیپلماسی سوریه و امارات طی ماه‌های اخیر فعالیت‌های زیادی انجام دادند.

نماینده پارلمان سوریه افزود: به نظر من مسئله صرفا به دولت یا مقامات ارشد امارات محدود نمی‌شود بلکه امارات در صدر کشور‌های عربی برای برقراری روابط تازه با سوریه است و گمان می‌کنم امور در مسیر عادی و طبیعی پیش می‌رود به این معنا که آنچه طی سال‌های اخیر اتفاق افتاد، مستثنی بود و اکنون اوضاع به مسیر عادی بر می‌گردد و به نظر من منطقه در مسیری متفاوت با مسیری که یک دهه پیش می‌پیمود، قرار می‌گیرد.

عبد الله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات دیروز سه‌شنبه در فرودگاه بین المللی دمشق مورد استقبال فیصل المقداد، همتای سوری خود قرار گرفت سپس با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

بشار اسد در این دیدار بر روابط دوستانه و مستحکم میان سوریه و امارات تأکید کرد. وزیر خارجه امارات نیز در این دیدار بر حمایت امارات از تلاش‌ها برای ثبات در سوریه سخن گفت و اعلام کرد سوریه به ریاست بشار اسد قادر است تا از چالش‌ها عبور کند.

امارات از جمله کشور‌های عربی به شمار می‌آید که به تازگی گام‌هایی را برای نزدیک شدن به دمشق برداشته است. سامر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه که چندی قبل به امارات سفر کرد، رایزنی‌های گسترده‌ای را با سرمایه گذاران و فعال اقتصادی اماراتی و سوری‌های مقیم این کشور برای سرمایه گذاری در سوریه انجام داد.

در پی آن، دولت سوریه با واگذاری طرح احداث یک نیروگاه برق ۴۰۰ مگاواتی با استفاده از انرژی خورشیدی به یک شرکت امارات موافقت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار