خواجه ای:

۲۷۵ روستا در معرض تهدید سیل هستند

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: ۲۷۵ روستا در این استان در محدوده سیل قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان  برنامه‌ریزی برای پیشگیری از وقوع سیل در استان زنجان را امری ضروری دانست و گفت: این مهم  نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

او تعداد روستا‌های محدوده سیل در استان زنجان را ۲۷۵ روستا با ۴۲ هزار و ۵۵۵ واحد مسکونی اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۸ هزار و ۱۶۹ واحد مسکونی معادل ۴۳درصد مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان بابیان اینکه سیل یک پدیده طبیعی است و در هنگام بروز به مانند هر بلای طبیعی دیگری آثار تخریبی غیر قابل اجتناب به دنبال دارد، ادامه داد: در بعضی موارد اثرات سوء ناشی از وقوع سیل کمتر از زلزله نبوده و عدم پیشگیری از وقوع آن می‌تواند خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری را بر جای گذارد.

خواجه‌ای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز حوادث غیرمترقبه را بسیار ضروری و حیاتی دانست و گفت: تعیین حریم و بستر برای رودخانه‌ها و جلوگیری از ساخت و ساز در آن‌ها، ایمن‌سازی ساختمان‌ها در مقابل سوانح و حوادث و جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها برای تسهیل در عبور سیلاب‌ها از مهمترین مواردی است که باید از سوی دستگاه‌ها و مردم جدی گرفته شود.


مدیرکل بنیاد مسکن  استان زنجان پیشگیری از وقوع بحران و آمادگی در حوادث و مخاطرات طبیعی را لازمه مدیریت بحران دانست و افزود: بنیاد مسکن  با اقدامات پیشگیرانه‌ای همچون احداث کانال‌های انتقال آب و سیل بند‌ها پیش از وقوع حادثه، تهیه و تدوین نقشه خطرپذیری سیلاب و جلوگیری از ساخت و ساز در بستر مسیل‌ها و حریم رودخانه‌ها و ساماندهی بنا‌های ساخته شده در محدوده آن ها، نقش مهم و موثری در کاهش آسیب‌ها و خطرات داشته است.

او ادامه داد: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۱ هزار واحد مسکونی معادل ۵۵ در استان زنجان مقاوم‌سازی شده و در حال حاضر نیز مقاوم سازی ۵ هزار واحد مسکونی در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.