مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان خبر داد؛

پرداخت تسهیلات ویژه مسکن به منظور مقاوم سازی خانه های روستایی

خواجه ای از اعطای تسهیلات ویژه بهسازی و مقاوم سازی به واحد‌های مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر در استان زنجان خبر داد.

خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان در گفتگو باخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، به برخی از خدمات فنی و مهندسی این نهاد در روستا‌ها اشاره کرد و گفت:۴ هزار و ۵۰۰ فقره خدمات فنی و مهندسی در ۶ ماه گذشته در روستا‌های استان زنجان ارائه شده که نقش مهمی در محرومیت زدایی و توسعه روستا‌ها داشته است.

او بابیان اینکه اقدامات بنیاد مسکن بویژه در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در راستای توانمندسازی روستائیان و تقویت زیرساخت‌ها در روستا‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود:با شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی، ارتقاء منزلت اجتماعی روستائیان، ایجاد بسترهای لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت تدوین شده، شاهد نقش تعیین‌کننده روستا‌ها در افزایش تولید ناخالص داخلی کشور و مهاجرت معکوس هستیم که در این راستا بنیاد مسکن با اجرای پروژه‌های عمرانی، در محرومیت زدایی و توسعه روستا‌ها نقش مهمی داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان به تشکیل نظام فنی و مهندسی روستایی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به وضعیت و پتانسیل‌های موجود روستا‌ها، ۱۳۳ ناظر فنی دارای صلاحیت جهت نظارت بر ساخت و ساز‌های روستایی و ۱۷ دفتر فنی و مهندسی جهت طراحی واحد‌های مسکونی روستایی فعال هستند.

خواجه ای ادامه داد: از مجموع۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۱ هزار واحد مسکونی به همت بنیاد مسکن در استان زنجان مقاوم سازی شده است.

او از اعطای تسهیلات ویژه بهسازی و مقاوم سازی با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحد‌های مسکونی روستایی  و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر خبر داد و گفت: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبار سال ۱۴۰۰ در استان زنجان به تعداد۲ هزار و ۹۲۵ واحد ابلاغ شده که از این تعداد۲ هزار و ۴۹۶ واحد معرفی به بانک و تعداد هزار و ۶۸۶ فقره، معادل ۵۸درصد انعقاد قرارداد شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.