مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد:

اهمیت داستان از سلاح‌های جنگی در جهان بیشتر است

حجت الاسلام سالاری گفت: کانون‌های مساجد برای تربیت نویسنده و شاعر مسجدی برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام سالاری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد گفت: از اهداف اصلی مساجد تحقق راهبرد‌های رهبری در زمینه ادبیات و داستان است.

او بیان کرد: طبق سخنان رهبری دو رسانه داستان و شعر نباید حالت سرگرمی و تشریفاتی داشته باشند بلکه باید به رسانه‌ای تبدیل شوند که به رسالت خود عمل کنند.

سالاری گفت: امیدوارم این راهبرد‌های مشخص در کانون‌های مساجد وجود داشته باشد و همه با پیروی از تاکتیک‌ها به این رهنمود‌ها برسند.

او اظهار داشت: در حال حاضر داستان در جهان از سلاح‌های اتمی و بیولوژیک اهمیت بیشتری دارد و یک داستان می‌تواند زندگی انسان را متحول کند.

سالاری گفت: شخصیت رهبر معظم  انقلاب به عنوان شخصیتی جهانی از دیگر رهبران متمایز شده است که یکی از دلایل آن شخصیت ادبی ایشان است که به عنوان انسان شناس بزرگ شناخته می‌شوند.

او تصریح کرد: یک سوم قرآن سرگذشت‌ها و داستان‌ها است و وقتی خداوند می‌خواهد با انسان حرف بزند از داستان استفاده می‌کند.

سالاری عنوان کرد: شعرای ملی کشور ایران داستان پردازان بزرگی مانند فردوسی، نظامی و سعدی هستند که نشان از اهمیت داستان در زندگی افراد است.

سالاری بیان کرد: داستان در نهاد انسان است و علاقه ذاتی و فطری به داستان در همه افراد وجود دارد.

او گفت: اگر رمانی تولید می‌شود تنها از سر ذوق نیست بلکه بسیار سازنده و مفید است.

سالاری گفت: امیدوارم روزی به یکی از مطالبات رهبری جامه عمل پوشانده شود و کانون‌های مساجد داستان نویسان خوبی را تربیت کنند که نیاز‌های جامعه را در داستان‌ها منعکس کنند.

او اظهار داشت: بی برنامگی در ارائه ترجمه‌ها در کشور وجود دارد و سیل لجام گسیخته ترجمه، نفس همه را بریده که خود گسستگی فرهنگی برای افراد به وجود آورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.