توصیه های پلیس به رانندگان در روزهای بارانی

سرهنگ رضایی با توجه به بارش های باران و برف و پدیده مه در استان کرمان برای جلوگیری از وقوع حوادث به رانندگان توصیه هایی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،، سرهنگ علی رضایی، رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: با توجه به بارش باران و لغزنده بودن جاده ها، لازم است رانندگان وسایل نقلیه، با احتیاط بیشتری رانندگی کرده و سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.

او با بیان اینکه هم اکنون در تمامی محور‌های شمالی استان کرمان شاهد بارش نزولات آسمانی هستیم و این بارندگی سبب لغزنده شدن محور‌ها شده است، افزود: رانندگان توجه داشته باشند، هنگام بارش باران، میدان دید راننده محدود شده و احتمال وقوع تصادف به مراتب بالاتر می‌رود.

سرهنگ رضایی بیان کرد: لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن، بخاری و ... که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیر گذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص شود.

او با اشاره به اینکه از بامداد روز سه شنبه، شاهد مه گرفتگی در تمامی گردنه‌های کوهستانی شمال استان هستیم و در گردنه کفنوئیه نیز دقایقی را شاهد بارش برف بودیم، بیان کرد: در این مسیر‌ها به دلیل مه گرفتگی، شعاع دید برای رانندگی به حداقل رسیده است که توصیه می‌شود در صورت امکان از تردد در این محور‌ها خودداری شود.

توصیه های رانندگی در باران

رئیس پلیس راه شمال کرمان ضمن تاکید بر این نکته که با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری بیان کرد: رانندگان به طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت کرده و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مد نظر داشته باشند تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

او گفت: در زمان بارندگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در راه‌های خشک باشد، چون سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد و هنگامی که آب زیادی در سطح جاده جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند و بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می‌دهد.

سرهتگ رضایی بیان کرد: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسیله جلو در حین رانندگی از توصیه‌های جدی پلیس راه است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار