سرلشکر باقری:

نیرو‌های مسلح در زمینه توسعه کشور آماده همکاری با دولت هستند

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه توسعه‌ای دارد گفت: نیرو‌های مسلح در تمام زمینه‌ها بویژه توسعه و پیشرفت کشور آماده همکاری با دولت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سرلشکر محمد باقری در همایش علما، سران و معتمدان طوایف شیعه و سنی و نخبگان سیستان و بلوچستان در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان گفت: نیرو‌های مسلح در کنار تامین امنیت که از وظایف ذاتی آن‌ها محسوب می‌شود در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و کمک به رفع مشکلات معیشتی مردم و ایجاد اشتغال گام‌های اساسی برداشته اند.

وی بیان کرد: نیرو‌های مسلح در زمینه‌های اقتصادی، دامپروری، کشاورزی و سایر بخش‌ها برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در کنار دولت هستند و این مسیر را تا رسیدن به اهداف توسعه‌ای دنبال خواهند کرد.

رییس کل ستاد نیرو‌های مسلح گفت: دولت سیزدهم که با رای بسیار خوب مردم انتخاب شد بر توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های همسایه و توسعه مناطق کم برخوردار کشور تاکید بسیار زیادی دارد که این مساله آینده‌ای روشن را در پیش روی کشور قرار داده است.

وی ادامه داد: رییس دولت سیزدهم با اولین سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان و انتصاب استانداری که نگاه اقتصادی و توسعه‌ای در کارنامه کاری خود دارد به دنبال توسعه اقتصادی و جبران عقب ماندگی‌های تاریخی این نقطه از ایران اسلامی است.

سرلشکر باقری تصریح کرد: نیرو‌های مسلح ضمن برقراری امنیت مرز‌های آبی و خاکی سیستان و بلوچستان و کشور در زمینه توسعه اقتصادی در کنار مسوولان این استان و دولت سیزدهم خواهد بود و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی بیان کرد: تکمیل راه آهن چابهار - زاهدان - سرخس و راه آهن رشت - آستارا کریدور شمال به جنوب و در نهایت اتصال آن تا شمال اروپا نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان و کشور خواهد داشت.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان گفت: این استان از ظرفیت‌های بالای کشاورزی، معدنی، ساحلی و تجارت برخوردار است که این ظرفیت‌های بالقوه باید بالفعل شوند و در این صورت نقش بسیار مهمی در توسعه سایر نقاط کشور خواهد داشت.

وی اظهارداشت: توسعه تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در سیستان و بلوچستان در زمینه توسعه اقتصادی و پیشرفت این استان نقش بسیار مهمی دارد و باید مدنظر مسوولان دست‌اندرکار قرار گیرد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: نیرو‌های مسلح در کنار تامین امنیت در سیستان و بلوچستان تلاش کردند تا در زمینه بهبود معیشت مرزنشینان و توسعه اقتصادی این استان گام‌های بسیار مهمی را بردارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.