برگزاری نخستین مناظره نامزد‌های ریاست جمهوری فرانسه

نخستین مناظره بین نامزد‌های حزب جمهوری خواه برای تعیین نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه برگزار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «زاویه برتران و میشل بارنیه» در نخستین مناظره‌ای که روز دوشنبه به منظور تعیین نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه برگزار شد، مخالفت خود را با نیروگاه‌های بادی ابراز کردند.

برتران که در حال حاضر رئیس منطقه اُ-دو-فرانس در شمال فرانسه است، اعلام کرد که مروجین مزارع بادی حومه فرانسه را ویران کردند و این در حالی است که امنیت انرژی فرانسه بر انرژی هسته‌ای استوار است.

زاویه برتران گفت: «من به این توسعه پر هرج و مرج نیروگاه‌های بادی پایان خواهم داد. اگر به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شوم، سهم انرژی هسته‌ای را کاهش نخواهم داد.»

در همین حال، میشل بارنیه، وزیر کشاورزی سابق فرانسه خاطرنشان کرد: «اگر رئیس جمهور فرانسه شود، حمایت از جوامع محلی به منظور توسعه نیروگاه‌های جدید بادی امری ضروری خواهد بود.»

محل راه اندازی مزارع بادی موضوعی است که گاهی اوقات موجب اختلافات شدید در سطح محلی می‌شود. در حالی که دولت فرانسه برای رسیدن به اهداف اقلیمی خود تلاش می‌کند، این مسئله بیش از پیش رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است.

۶ ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، تاکنون نزدیک به ۳۰ نفر نامزدی خود را اعلام کرده اند با این حال «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری کنونی این کشور همچنان نامزد دارای بیشترین شانس پیروزی در انتخابات به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
نیروگاههای بادی واقعا چیز مزخرفیه چون نمیذاره باد بیاد و آلودگی هوا رو ببره
آخرین اخبار