محافظ مکرون به زندان محکوم شد

محافظ سابق رئیس‌ جمهور فرانسه به دلیل حمله به معترضان در سال ۲۰۱۸ به زندان محکوم شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر بنالا» محافظ سابق «امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه به دلیل ضرب و شتم یک معترض در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) به زندان محکوم شد.

رسانه‌های فرانسوی نیز امروز گزارش دادند که یک قاضی فرانسوی، محافظ سابق مکرون را به ۳ سال زندان محکوم کرد که ۲ سال از آن به حالت تعلیق در آمده است.

بنالا زمانی که به حمله به یک معترض در ۱ ماه مه (۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷) محکوم شد خود را در مخمصه بدی یافت. در آن زمان ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد نشان می‌داد که فردی (که به ظاهر بنالا بود) با تجهیزات پلیس ضد شورش یک جوان را به زمین زده، شروع به کتک‌ زدن او می‌کند و بعد هم از محل حادثه متواری می‌شود.

اکنون محافظ سابق رئیس‌ جمهور فرانسه با چندین اتهام روبه‌روست که از جمله آن می‌توان «اعمال خشونت، مداخله در کار نیرو‌های خدمت عمومی، پوشیدن نشان رسمی بدون مجوز، پنهان کردن گزارش‌های ویدئویی و نقض مقررات حرفه‌ای» را نام برد.

بنالا اما مدعی است که او در تلاش برای کمک به نیرو‌های دولتی برای مقابله با متخلفان بوده است.

او پیش از آنکه محافظ مکرون باشد، سمت مشاور وی را نیز به عهده داشت و در سال ۱۳۹۷ به اتهام استفاده از گذرنامه‌های دیپلماتیک پس از اخراجش از الیزه بازداشت شد.

او ابتدا به دلیل انتشار این ویدئو از کاخ الیزه اخراج شد، اما سپس به دلیل کار مشاوره‌ای در کشور‌های آفریقایی و همچنین اذعان خودش که همچنان از گذرنامه‌های دیپلماتیک استفاده می‌کرده است، مورد پیگرد قرار گرفت و در نهایت نیز بازداشت شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار