تجلیل از ۵۰ خیر مدرسه ساز کرمان

در آیین بیست و سومین جشنواره نکوداشت خیرین مدرسه ساز کشور، از ۵۰ خیر در کرمان تجلیل وقدردانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی وتوسعه مدارس استان کرمان عصر امروز در بیست وسومین جشنواره خیرین مدرسه ساز که در سطح ملی وبصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با قدردانی از خیرین نیک اندیش در امر مدرسه سازی گفت: در سال ۱۳۹۹ صد و پنجاه خیر مدرسه ساز برای ۲۰۴ پروژه باهزارو ۵۹۰ کلاس درس و اعتباری بالغ بر ۲۶۷ میلیارد تومان کمک شایانی کرده اند که نسبت به سال ۹۸ رشد ۷۰۰ درصدی داشته است.

او افزود:طی ۷ ماه سپری شده از سال ۱۴۰۰تعداد ۲۳ خیر مدرسه ساز در ۳۱ پروژه با ۳۳۰ کلاس درس و اعتباری ۹۰ میلیارد تومانی مشارکت داشته اند که تا پایان امسال، پیش بینی می‌شود این مشارکت، دوبرابر نیز خواهد شد.

واعظی نژاد بیان کرد: با تلاش خیرین ۱هزار کلاس درس طی پارسال، احداث شد که همین امر باعث شد میانگین سرانه فضای آموزشی استان از ۴/۹ متر مربع به ۵/۲ متر مربع، یعنی به میانگین کشوری برسیم.

احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان نیز در این آیین، با تقدیر از خیرین بلند همت ونیک اندیش در امر مدرسه سازی در کمک به نظام تعلیم وتربیت، گفت: همه ما دلمان می‌خواهد که فرزندان سرزنده، متعهد ومسئولیت پذیری باشند که توانایی دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشته باشند وهمه مهارت‌هایی که نیاز است یک انسان برای آینده اش داشته باشد را دارا باشند.

او افزود: مدرسه یک مکان نیست بلکه یک ظرفیت است ومی توان از آن به عنوان کارخانه آدم سازی یاد کرد که بچه‌ها در آن نقش وشکل پذیر می‌شوند، بنابراین فضایی که فرزندانمان در آن تعلیم می‌یابن، بایستی همه ظرفیت‌های ممکن را دارا باشد تا دانش آموزان در آن شاداب وسازنده باشند.

او با اشاره به همت خیرین، بیان کرد: خیرین طی چند سال اخیر کمک‌های خیلی خوبی انجام دادند وحتی می‌توان گفت جلوتر از دولت در مسائل اقتصادی و... بوده اندو کمک شایانی کرده اند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: بالغ بر ۳۰۰ فضای آموزشی نیمه تمام در استان با تلاش‌های خیرین به اتمام رسیده و امروز شاهد افتتاح این مدارس هستیم.

او افزود: فضای آموزشی نامناسب، انگیزه را از معلم و دانش آموز می‌گیرد، ولی خداراشکر با همت خیرین بلند همت، فضا‌های خیلی خوبی در سطح استان ساخته می‌شود که آدم را به وجد می‌آورد.

او گفت: در شهر کرمان تراکم دانش آموزی کلاس‌ها بالای ۴۰ نفر است گفت: خوشبختانه با همت خیرین در استان پروژه‌ها ومجتمع‌های بزرگ سروساملن یافتند ودر حال احداث هستند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان، عنوان کرد: بیش از ۱۰ مدرسه جدید در حال ساخت است که امید می‌رود با تکمیل این پروژه‌ها بخشی از کمبود‌ها جبران شود.

اسکندری نسب با تشکر وقدر دانی ویژه از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با همکاری فعالان اقتصادی استان که به کمک آموزش و پرورش در امر مدرسه سازی آمدند، افزود: نهاد ها، کار‌های ارزشمندی در استان کرده وتقبل ۱۲۰ مدرسه در قالب ۷۲۰ کلاس درس را داشته و از یک ماه پیش مدارس، درحال آماده سازی و برای افتتاح آماده می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.