یادواره اولین سردار شهید مدافع حرم استان کرمان برگزار شد

هشتمین سالگرد اولین شهید مدافع حرم استان کرمان سردار شهید محمد جمالی امروز در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مراسم یادواره اولین سردار شهید مدافع حرم استان کرمان  با هدف تجلیل از مقام این شهید با حضور قشر‌های مختلف مردم در گلزار شهدای کرمان برگزار شد. 

در این مراسم که با هشتمین سالگرد شهادت این شهید همزمان بود، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان سردار شهید محمد جمالی را یکی از مجاهدان خستگی ناپذیر و یکی از یاران صدیق حاج قاسم دانست و گفت: شهید جمالی ۸ سال در دفاع مقدس جانانه مقاومت کرد و باعث افتخار ملت ایران شد.

او بیان داشت: سردار شهید محمد جمالی رزمنده پر افتخاری بود که تحت امر سردار بزرگ جهان اسلام در دفاع مقدس شجاعانه می‌جنگید و طرح هایش در پیشبرد عملیات‌ها حکیمانه بود.

سردار معروفی در وصف این شهید مدافع حرم گفت: شهید محمد جمالی، فرد بسیار ولایی بود و شخصیتی انقلابی داشت و ذره‌ای برای دفاع از کیان انقلاب و ناموس این سرزمین ملاحظه کاری نکرد و جان و آبرویش را در طبق اخلاص گذاشت و برای کرامت ملت ایران، جان خود را فدا کرد.

یادواره اولین سردار شهید مدافع حرم استان کرمان

او افزود: شهید جمالی در دوره مجاهدت خود از سال ۶۰ تا ۹۲ مجاهدتی کم نظیر و خستگی ناپذیر داشت و بعد از بازنشستگی نیز برای دفاع از حرم به سوریه رفت و از ناموس اهل بیت (ع) دفاع کرد و ما نیز اگر در مسیر آن‌هاباشیم در گرداب فتنه قرار نمی‌گیریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: هدف از برگزاری این یادواره‌ها این است که راه شهدایی مثل شهید جمالی را ادامه و محافظت از انقلاب را در اولویت زندگی خود قرار دهیم.

این مراسم همچنین با اجرای برنامه‌های فرهنگی همراه بود.

محمد جمالی فرزند حسین ۱۰ دی ۱۳۴۲ در روستای پاقلعه شهربابک در خانواده‌ای کشاورز پا به دنیا گذاشت و در ۲ سالگی پدر خود را از دست داد. دوران ابتدایی را در روستای زادگاهش گذراند و دوران راهنمایی و ۲ سال ابتدای دوران دبیرستان را با مهاجرت خانواده به شهرستان رفسنجان در این شهر سپری کرد.

جنگ تحمیلی و احساس وظیفه و ادای دین او را از کلاس درس و مدرسه به جبهه‌های دفاع مقدس کشاند و تا پایان جنگ در جبهه‌های جنگ حضور فعال داشت و بعد از پایان جنگ تا مقطع کارشناسی در رشته مدیریت دولتی ادامه تحصیل داد.

اولین سردار شهید مدافع حرم استان کرمان

از حضور در سال‌های جنگ و جانفشانی‌ها مختلف در میادین دفاع از کیان دین و کشور یادگاری‌های در جسم و جانش به جای ماند و با حضور در جبهه دفاع از حرم آل الله (ع) و حریم امنیت کشور و رسیدن به لقاء الله، التیامی در تمامی زخم‌های جسمی و روحیش به وجود آمد.

شهید محمد جمالی سرانجام در ۱۲ آبان ۱۳۹۲ در شهر دمشق سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

از او ۳ فرزند، شامل ۲ دختر و یک پسر به یادگار مانده است.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.