جروزالم پست نوشت:

مصر پیشنهاد مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی را به تل‌آویو ارائه می‌کند

جروزالم پست اعلام کرد رئیس اطلاعات مصر، پیشنهاد توافقنامه مبادله زندانیان بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی را به این رژیم ارائه خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، العربیه الجدید امروز (جمعه) گزارش داد منابع مصری اعلام کردند عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر، پیشنهاد توافقنامه مبادله زندانیان بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی را به این رژیم ارائه خواهد داد.

منابع مصری گزارش دادند: جزئیات این مبادله آماده است و با ارائه پیشنهاد و همکاری رژیم صهیونیستی، منتشر خواهد شد.

گزارش ها حاکی از آن است که این توافقنامه در دیدار مقامات مصری و گفتگوی آنها با جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین در قاهره در هفته های اخیر نهایی شده است.

رئیس اطلاعات مصر اعلام کرده است که قصد دارد اواخر ماه جاری برای گفتگو با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی سفر کند .همچنین وی می خواهد در این سفر با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار داشته باشد.

چندی پیش، زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر در قاهره دیدار و گفتگو کرد. منابع خبری گزارش دادند که دو طرف در این دیدار به ضرورت پایان دادن به اختلافات در فلسطین و اهمیت بازگشت به جلسات برای حل آنها صحبت کردند.

رئیس سازمان اطلاعات مصر نیز بر ضرورت کنار گذاشتن اختلافات تاکید کرد و توضیح داد: این نشست شامل درخواست‌هایی برای کاهش محاصره و اجازه ورود همه کالاها و مواد غذایی به نوار غزه و اهمیت بازسازی سریع بود.

در دیدار طرفین فلسطینی و مصری ضرورت بهبود شرایط زندانیان نیز مورد بحث قرار گرفت، مصر متعهد شد در این پرونده مداخله کند و خواهان اجتناب از تشدید تنش با طرف رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از درگیری بیشتر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار