معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد؛

انجام بررسی‌های دوباره برای رفع مشکلات تداخل زمین‌های مستثنیات و اراضی ملی

معاون وزیر جهادکشاورزی از انجام بررسی‌های دوباره برای رفع مشکلات تداخل زمین‌های مستثنیات و اراضی ملی خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسعود منصور معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: برای رفع مشکلات تداخل زمین‌های مستثنیات و اراضی ملی در کشور مانند روستای شیخ‌شبان در شهرستان بن چهارمحال و بختیاری بررسی‌های دوباره و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد تا حقوق مردم تضییع نشود.

او در نشست صمیمی کشاورزان و دامداران استان چهارمحال و بختیاری با اعضای محترم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و مدیران عالی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، سازمان محیط زیست، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری که در فرهنگسرای بروجن برگزار شد؛ از وکیل پرونده روستای شیخ شبان خواست تصویر نامه درخواست بررسی ۴۷۷ را برای بررسی ارائه دهد تا اگر تضییع حقی صورت گرفته است رفع شود.


بیشتر بخوانید


منصور از مدیران کل جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم خواست با ساز و کار قانونی، مشکل بخش‌هایی هم که رای قاطع ندارد را در کمیسیون رفع تداخلات حل کنند.

او با بیان اینکه بخشی از مشکل شیخ شبان مربوط به قرار گرفتن در منطقه چهارگانه است افزود: پیش از این در شورای حفظ محیط زیست بن بستی بود که اگر جایی به عنوان مناطق چهارگانه تشخیص داده می‌شد امکان انتزاع وجود نداشت افزود در برنامه ششم توسعه امکان انتزاع وجود دارد او از مسئولان خواست: این موضوع جمع بندی ودر اولین شورای عالی حفظ محیط زیست آورده تا مشکل رفع شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مرتع‌داری تلفیقی، با هدف احیای مراتع دارای پروانه چرای قدیمی و سنتی در قالب طرح‌های مرتع‌داری نوین، از پارسال در ۱۰ میلیون هکتار از زمین‌های ملی ایران آغاز شده است.

مسعود منصور افزود: کاداستر ۸۳ درصد چهارمحال و بختیاری انجام شده است و کاداستر ۱۷ درصد زمین‌های باقی‌مانده در این استان تا پایان امسال انجام می‌شود.

تلاش وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه چهارمحال و بختیاری بر اساس برنامه‌های تنظیم شده

محمد مهدی برومندی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در این نشستبا اشاره به وضعیت بارش و ظرفیت‌های کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری برای توسعه باغات گفت: وظیفه می‌دانیم برای توسعه این بخش بر اساس برنامه‌هایی که تنظیم شده تلاش کنیم.

او، اصلاح و احیای باغات، توسعه باغات در اراضی شیبدار، توسعه ۴۰ هزار هکتار بخش گیاهان داروئی در گام نخست بر اساس برنامه ریزی ها، رفع موانع توسعه بخش گلخانه‌ای در شورای عالی گلخانه‌ها و همچنین رفع موانع مطرح شده تشکل‌ها و دامداران را از دیگر برنامه‌های وزارت کشاورزی برای توسعه چهارمحال و بختیاری بیان کرد و گفت: سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی تقویت شده است و با وجود شرایط سختی که برای تامین نهاده‌ها وجود داشت الحمدلله در حال تامین و توزیع است .

توجه به کشاورزان و رفع دغده‌های آنان، ترویج کشت‌های اولویت دار و استراتژیک کشور با حمایت دولت و قیمت‌های تضمینی، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، اجرایی کردن الگوی کشت براساس طرح آمایش سرزمین، عدم توازن بین هزینه‌های کشاورز و قیمت فروش محصولات، گران بودن قیمت خدمات مورد نیاز کشاورزان و اقلام مورد نیاز تولید و همچنین بیمه محصولاتاز جمله مشکلاتی بود که نمایندگان کشاورزان و تشکل‌ها در این نشست مطرح کردند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.