مدیر جهاد کشاورزی خانمیرزا:

بحران آب در خانمیرزا بسیار جدی است/ سالانه ۶ هزار هکتار زمین کشاورزی آیش می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی خانمیرزا گفت: سالانه ۶ هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان آیش می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین بامیری نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از منطقه کره بس به منظور بررسی مسیر انتقال آب برای احیای اراضی کشاورزی دشت خانمیرزا گفت: تلاش داریم تا در سفر اعضای کمیسیون بازدید از چهار حوضه انتخابیه استان داشته باشند.

او افزود: در این سفر تلاش می‌شود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان خانمیرزا و لردگان بررسی و کمبود‌های حوزه کشاورزی خصوصا بحث تأمین آب احصا و برای رفع آن‌ها برنامه ریزی شود.


بیشتر بخوانید


بامیری اضافه کرد: بعد از بازدید‌های میدانی و جمع بندی نهایی، نابسامانی‌های کشاورزی، مرتع و جنگل توسط کمیسیون به وزارت خانه‌ها ارسال می‌شود تا برای رفع مشکلات تدابیر لازم اندیشیده شود.

عالی مدیر جهادکشاورزی خانمیرزا هم گفت: ۷۰۰ حلقه چاه در این شهرستان وجود دارد که ۲۰۰ حلقه آن فاقد آبدهی است و مابقی چاه‌ها با کاهش ۳۰ تا ۸۰ درصدی آبدهی مواجه اند که باعث فرونشست زمین شده است.

او افزود: در این شهرستان ۲۵ هزار هکتار زمین زراعی داریم که امسال ۶ هزار هکتار آن آیش ماند.

عالی با بیان اینکه بحران آب در شهرستان ما بسیار جدی است اضافه کرد: کمبود آب باعث شده است که از ۱۰ هزار تن تولید گندم به ۴ هزار تن برسیم.

او ادامه داد: خوشبختانه ۵ هکتار گلخانه در دشت خانمیرزا احداث شده و ۷ هکتار هم در حال احداث است و طبق برنامه ۵ ساله ۲۰۰ هکتار گلخانه باید در دشت خانمیرزا داشته باشیم.

عالی گفت: آبیاری تحت فشار در این شهرستان ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است که در برنامه‌ای ۳ ساله قرار است به ۷ هزار هکتار برسد.

او با بیان اینکه در حال حاضر برای مقابله با خشکسالی باید به سمت احداث گلخانه برویم افزود: برای احداث گلخانه نیز مسائلی از جمله بهره بانکی (۱۲ درصد)، تضامین بانکی و یارانه اشتغال بهره برداران را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.