افزایش بهای نفت خام در بازار‌های جهانی

پس از آنکه سازمان اوپک پلاس درخواست آمریکا برای افزایش تولید نفت خام را رد کرد، بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد افزایش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا این روز‌ها به شدت از افزایش بهای نفت خام در معاملات جهانی و کمبود سوخت در جهان نگران است از این رو تلاش می‌کند با تحت فشار قرار دادن تولیدکنندکان بزرگ نفت برای تولید و پالایش بیشتر نفت خام این روند صعودی را کاهش دهد.

با این حال، سازمان اوپک پلاس روز گذشته اعلام کرد علی رغم فشار‌های آمریکا فعلاً برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت تولید خود در ماه‌های آینده ندارد. همین موضوع افزایش بهای نفت را درپی داشت. 

بر این اساس، بهای نفت خام برنت دریای شمال با یک درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۱.۲۵ درصد افزایش، ۷۹ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

گروه تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس روز گذشته اعلام کردند برای افزایش تولید نفت خود به میزان روزانه ۴۰۰ هزار بشکه از ماه دسامبر پایبند هستند و به هیچ وجه قرار نیست تحت فشار‌های دولت بایدن این میزان را افزایش دهند.

قیمت نفت خام در ماه‌های اخیر به بالاترین میزان خود در هفت سال گذشته رسیده است، ولی در روز‌های گذشته به دلیل برخی اخبار از افزایش ذخایر نفتی آمریکا و احتمال از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران اندکی شاهد کاهش بود.

تحلیلگران انتظار دارند روند افزایشی قیمت نفت خام به دلیل شرایط اقتصادی جهان و رسیدن به فصل سرما در آمریکا و اروپا همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار