کاهش بهای نفت خام در بازار‌های جهانی

قیمت نفت خام پس از انتشار گزارش مرکز داده‌های آمریکا مبنی بر افزایش ذخایر نفتی این کشور روندی کاهشی به خود گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در گزارش مرکز داده‌های آمریکا که روز گذشته منتشر شد آمده است: ذخایر نفت خام آمریکا و نیز سایر فرآورده‌های نفتی کشور در هفته گذشته به شدت افزایش داشته است. همین موضوع باعث کاهش بهای طلای سیاه در بازار انرژی شد. 

بر این اساس، معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۱.۲ درصد کاهش به قیمت ۸۳ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمبدیت آمریکا نیز با ۱.۶ درصد کاهش، ۸۲ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

تحلیلگران بازار‌های انرژی می‌گویند در پی نگرانی شدید آمریکا از روند رو به رشد قیمت نفت در بازار‌های جهانی، این روز‌ها جو بایدن به شدت در تلاش است تا تولیدکنندگان بزرگ نفتی در جهان را برای تولید و عرضه بیشتر نفت خام به بازار تحت فشار قرار دهد.

جو بایدن روز گذشته در حاشیه اجلاس آب و هوای سازمان ملل که در گلاسکو برگزار شد کشور‌های عضو اوپک را به دلیل امتناع از افزایش تولید بیشتر نفت خام مورد انتقاد قرار داد.

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ اکتبر حدود ۳.۶ میلیون بشکه افزایش داشته است. این در حالیست که به گفته برخی منابع آگاه ذخایر بنزین در این کشور تا بیش از ۵۵۲ هزار بشکه کاهش را به ثبت رسانده است. قرار است داده‌های تازه‌ای از اداره اطلاعات انرژی آمریکا به عنوان یکی از اهرم‌های آماری وزارت انرژی این کشور امروز منتشر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار