ساکت: نمی‌شود یک روزه همه چیز را تغییر داد/ تبلیغات محیطی در ژاپن در اختیار مسئولان لیگ فوتبال است

مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره تبلیغات محیطی مسابقات لیگ برتر فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان پس از نشست مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری با مسئولان فدراسیون فوتبال درباره تبلیغات محیطی اظهار داشت: پیشبرد مسائل فوتبال بسیار موثر است. بخشی از این مسائل مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها بود که خوشبختانه با حضور مصطفوی، عباسی و آل اسحاق شرایط به خوبی پیش می‌روند. برخی‌ سوال می‌کنند که شما در باشگاه سپاهان چه کردید که باید بگویم ما کمیته دائمی مجوز حرفه‌ای در باشگاه ایجاد کردیم. یعنی برای این که مدارک را تهیه و مستندات را آماده کنیم، از سال گذشته این کمیته را تشکیل داده و هر ماه نشست‌های آن را برگزار کرده ایم. معیار‌های AFC برای صدور مجوز حرفه‌ای خاص هستند و از قبل مشخص می‌شوند. ممکن است هر سال یک یا ۲ معیار جدید اعلام شوند.

ساکت در ادامه گفت: خوشبختانه مجوز حرفه‌ای باشگاه سپاهان صادر شد؛ اما مجوز حرفه‌ای سکوی قدم به قدم است و اگر امسال غفلت کنید، سال آینده نمی‌توانید مجوز بگیرید. مطمئنا ما با راهبردی که داریم، سعی کردیم به بهترین شکل ممکن این مسیر را پیش برویم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره اعتراض باشگاه‌ها به فرآیند تبلیغات محیطی گفت: سازمان لیگ بر اساس آئین نامه و کتاب سبزی که رابط باشگاه‌ها و سازمان لیگ است، عمل می‌کند. اگر قرار است تغییری در فرآیند‌ها انجام شود، باید اقدامات اداری آن طی شود. برخی از دوستان ایده‌های جدیدی داشتند، اما این دلیل نمی‌شود که یک روزه همه چیز را تغییر دهیم. ما پیشنهاد دادیم که کارشناسان باشگاه‌ها به همراه مسئولان سازمان لیگ مبحث تبلیغات محیطی را جمع بندی کنند و به نقطه روشنی برسانند. البته شرایط اقتصادی کنونی مسئله درآمدزایی در فوتبال را با تنش مواجه کرده است. معتقدیم که هر ۱۶ تیم باید به صورت منسجم و هماهنگ با هم پیش بروند، از یکدیگر حمایت کنند و درک متقابل داشته باشند.

او افزود: چند سال پیش مسئولان تبلیغاتی اعلام کردند که به جز تبلیغات محیطی، تمام فضا‌های تبلیغاتی را در اختیار باشگاه‌ها گذاشته اند. دلیل این تصمیم هم این بود که تبلیغات محیطی در شهر‌های مختلف با تیم ها، توانایی‌ها و ظرفیت‌های مختلف است و به همین خاطر مسئولان لیگ ژاپن به صورت متمرکز این تبلیغات را در دست داشتند.

ساکت در پاسخ به این سوال که درآمد حاصل از تبلیغات محیطی در دورانی که او در فدراسیون فوتبال مسئولیت داشت، به چه صورت بود گفت: آن زمان مصوبه سازمان لیگ این بود که مزایده برگزار و تبلیغات محیطی به یک کارگزار واگذار شود. یک یا ۲ سال است که این رویه تغییر کرده است و سازمان لیگ خودش این کار را انجام می‌دهد که بد هم نیست و دیگر مانند گذشته تمام کار‌ها در دست یک شرکت دیگر قرار نمی‌گیرد و درآمد‌ها مستقیم به حساب سازمان لیگ واریز می‌شوند. به نظر من این اقدام خوبی است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان افزود: از دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان هم تقدیر کردیم؛ زیرا کادر فنی تیم ملی با تمام باشگاه‌ها همکاری خوبی دارد، در تمام ورزشگاه‌ها حاضر می‌شود و تمام تیم‌ها و بازیکنان را زیر نظر می‌گیرد. این نقطه عطفی است که امیدواریم در پایان این مسیر صعود به جام جهانی را تجربه کنیم.


بیشتر بخوانید


ساکت در واکنش به این که پرونده شکایت ویلموتس در زمان حضور او در فدراسیون فوتبال تشکیل شد گفت: من آن زمان کارمند اداری نبودم و در قرارداد ویلموتس هیچ نقشی نداشتم. اصلا بخشی از این ماجرا نیستم و طبیعی است که اطلاعی از پرونده نداشته باشم. عزیزانی که در این ماجرا بودند به همراه فدراسیون به طور جدی پیگیر این پرونده هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
آقای ساکت دیگه پاچه خوری بسته تا کی میخوای بله قربان باشی مگه چقدر بهت بابت این دلقک بازیا بهت میدند. امثال شما هستید که فوتبال کشور به این روز افتاده
Iran (Islamic Republic of)
محمد اسماعیلی
۰۰:۱۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
داداش از پول های که با همکاری فدراسیون فوتبال و شخص همشهری محترم جناب تاج در پرونده ویلموس زدی به جیب چه خبر ؟کجا بردی؟امثال مثل تو بایدم بله قربان گو باشند
آخرین اخبار