استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد:

لزوم ارائه بسته‌های تشویقی بیمه محصولات کشاورزی و بازرگانی

استاندار آذربایجان غربی بر لزوم ارائه بسته‌های تشویقی در بیمه محصولات کشاورزی و بازرگانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی امروز در دیدار با رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به این که تجارت بین الملل و کشاورزی به عنوان دو پیشران مهم توسعه اقتصادی استان گفت: امیدواریم در بحث تکمیل زنجیره تولید گام‌های موثری در استان برداریم که نقش بیمه در این زمینه بسیار مهم است.

معتمدیان با بیان این که فرهنگ سازی و معرفی خدمات بیمه‌ای یکی از فعالیت‌های مهم و موثر در این زمینه است افزود: یکی از موضوعات مهم آگاه نبودن مردم از خدمات بیمه‌ای است که رسانه‌ها در این زمینه برای افزایش آگاهی مردم رسالت ویژه‌ای دارد.

وی ایجاد مشوق‌های بیمه‌ای را عاملی اثر گذاری برای جذب مردم به خدمات بیمه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: توسعه بیمه عمر، زندگی و حتی ماشین آلات و ادوات کشاورزی با توجه به ظرفیت استان یک ضرورت است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: با پوشش بیمه‌ای هزینه‌های دولت نیز در خسارات کاهش می‌یابد که باید سامانه یکپارچه بیمه‌ای در استان نیز در دستور کار قرار گیرد.

معتمدیان همچنین ارائه بسته‌های بیمه تشویقی ارزان قیمت بیمه‌ای را برای مناطق محروم و کم برخوردار آذربایجان غربی مهم ارزیابی کرد و افزود: خرید تضمینی محصولات کشاورزی، خشکسالی، سیل و سرمازدگی مواردی هستند که باید در حوزه بیمه محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی نیز در این دیدار با اشاره به این که آذربایجان غربی با ظرفیت ترانزیت مرزی می‌تواند در زمینه ساماندهی بیمه‌های بازرگانی و ترانزیتی نقش فعالی داشته باشد گفت: تشکیل شورای هماهنگی بیمه در استان‌ها یک امر بسیار ضروری است و باید در این زمینه جهت هماهنگی بیشتر ارگان‌های مختلف با سازمان بیمه مرکزی برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.