بیش از ١۴٠ میلیارد تومان هزینه برای درمان بیماران کرونایی در آذربایجان غربی

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: بیش از ١۴٠ میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی در استان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فریده جعفری مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به این که بیش از ۲ میلیون و ۶۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان قرار دارند گفت: بیمه معتادین، اتباع بیگانه و بیمه زندانیان از جمله خدمات بیمه‌ای است که در سال‌های اخیر اضافه شده است.

جعفری با بیان این که این بیمه بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه، دیالیز و ام اس را نیز پوشش می‌دهد افزود: بیمه سلامت هزینه این بیماری‌های خاص را از ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به این که ۴ هزار و ۴۲ نفر بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۶۵ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران خاص از طرف بیمه سلامت پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی ادامه داد: هزینه‌های درمانی افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان در سال گذشته به  ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

جعفری اضافه کرد: در حاضر یک هزار و ۳۲۰ پزشک و موسسه درمانی طرف قرارداد این بیمه است.

وی در زمینه ارائه خدمات به بیماران کرونایی نیز اظهار کرد: از آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور  تا پایان مرداد ماه امسال برای ٣١ هزار و ٣٩۵ پرونده کرونایی بالغ بر ١۴٠ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.