پیام‌های ریاض منصور به سازمان ملل در محکومیت تجاوزگری تل آویو

نماینده فلسطین در سازمان ملل پیام‌هایی درباره تجاوزات مداوم و روز افزون رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین برای نهاد‌های سازمان ملل ارسال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطین ”وفا“، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل روز پنج شنبه، سه نامه مشابه درباره تجاوزات روزافزون رژیم صهیونیستی به عنوان عامل اشغالگر علیه ملت فلسطین برای دبیرکل سازمان ملل، رئیس دوره‌ای شورای امنیت (که اکنون کنیا است) و نیز رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ارسال کرد.

وی در این نامه‌ها به ادامه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از افشای اقدامات خود در خصوص نقض حقوق بشر و سرپوش گذاشتن بر نژادپرستی استعمارگرانه‌ای که در مناطق اشغالی فلسطین به وجود آورده است، اشاره کرد.

منصور در همین چارچوب تاکید کرد تحولات اخیر که طی آن شش سازمان غیردولتی فلسطینی در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفتند نشان می‌دهد تل آویو برای ایجاد هرگونه رعب و وحشت، تخریب و سرکوب مدافعان از حقوق بشر و فعالان مسائل انسانی برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها و سرپوش گذاشتن بر جنایات خود درباره ملت فلسطین آمادگی دارد.

وی تاکید کرد ادامه این بی‌توجهی‌ها و عدم بازخواست از این رژیم به منزله چراغ سبزی به آن برای ادامه اقدامات سرکوبگرانه و استعماری و نژادپرستانه است.

بسیاری از مسئولان و کارشناسان سازمان ملل، سازمان‌های حقوق بشر، سازمان‌های انسانی مستقل، کارشناسان حقوقی و دانشگاهی در سراسر جهان و نیز بیانیه مشترک صادره از گزارشگران ویژه سازمان ملل و کارشناسان حقوق بشر تاکید کردند قرار دادن این سازمان‌های فلسطینی در فهرست سازمان‌های تروریستی به منزله حمله مستقیم به جنبش حقوق بشر فلسطین و به طور کلی حقوق بشر در همه جاست و دموکراسی پایبند به معیار‌های حقوق بشر و معیار‌های انسانی قابل قبول؛ آنگونه که (رژیم صهیونیستی درباره خودش ادعا می‌کند) چنین اقداماتی برای ساکت کردن سازمان‌ها و جنبش‌ها انجام نمی‌دهد. آن‌ها همچنین از جامعه بین المللی خواستند از مدافعان حقوق بشر حمایت کند.

ریاض منصور همچنین از جامعه بین المللی از جمله شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل خواست برای حمایت از کسانی که بی وقفه از حقوق و اصول و مبانی سازمان ملل متحد دفاع می‌کنند از جمله دفاع از اصول اساسی حق ملت‌ها برای تعیین سرنوشت و منع سیطره بر زمین‌ها با توسل به زور، از معیار‌های پایبندی به قوانین بین المللی از جمله قانون انسانی و قانون حقوق بشر حمایت کند. وی تاکید کرد در حالی که اسرائیل به عنوان عامل اشغالگر به ساخت و ساز هزاران واحد مسکونی استعماری در کرانه باختری و بخصوص شرق قدس ادامه می‌دهد، جامعه بین المللی نباید ساکت بنشیند.

وی به اعلام برنامه رژیم صهیونیستی برای ساخت غیرقانونی سه هزار و ۱۴۴ واحد مسکونی دیگر در شهرک‌های (صهیونیست نشین) در بخش‌های مختلف مناطق اشغالی فلسطین از جمله شرق قدس اشاره کرد. وی افزود حدود ۷۰۰ هزار شهرک نشین صهیونیست به صورت غیرقانونی در حدود ۳۰۰ شهرک غیرقانونی در سراسر کرانه باختری اسکان یافته اند که هدف از احداث این شهرک‌ها و اسکان این افراد قطع ارتباط جغرافیایی مناطق فلسطینی با یکدیگر برای حفظ تسط تل آویو بر منطقه و اهالی آن و جلوگیری از تاسیس کشور مستقل فلسطین است که در نهایت به تبعیض نژادی منجر می‌شود که چنین پدیده‌ای نباید در دنیای معاصر جایی داشته باشد.

ریاض منصور خواستار مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی و توقف سریع‌تر شهرک سازی‌های آن و انجام هرگونه اقدامی بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت شد و بر ضرورت اجرای قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت تاکید کرد.

نماینده فلسطین در سازمان ملل بر ضرورت استفاده از همه ساز و کار‌های دیپلماتیک و قانونی موجود از جمله شورای امنیت و طرف‌های بین المللی شرکت کننده در توافقنامه چهارم ژنو برای پایان دادن به پدیده فرار از مجازات تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار