اتفاقات عجیب لیگ حرفه‌ای ایران/ از رو به روی هم قرار دادن مربیان تا سکه لای گز

لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران در ۲ دهه گذشته شاهد اتفاقات عجیب و جنجالی فراوانی بوده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  حدود ۲۰ سال از حرفه‌ای شدن لیگ برتر فوتبال می‌گذرد، اما افزوده شدن پسوند حرفه‌ای به لیگ ایران، نتایجی که انتظار می‌رفت را در پی نداشت و در این ۲ دهه شاهد بی نظمی‌های فراوان و اتفاقات غیر حرفه‌ای بسیاری در عالی‌ترین سطح فوتبال باشگاهی کشورمان بودیم.

حتی در نخستین دوره لیگ حرفه‌ای، برخی از اهالی فوتبال به ویژه مرحوم ناصر حجازی به انتقاد از شرایط برگزاری مسابقات پرداختند و معتقد بودند که در لیگ جدید همان بی نظمی‌ها و اتفاقات آماتور گونه گذشته رخ می‌دهد.

در این گزارش قصد داریم چند اتفاق عجیب که در ۲ دهه گذشته در لیگ برتر رخ داده را بررسی کنیم.

۱- حضور همزمان ۲ سرمربی در تمرین یک تیم

با وجود این که اکبر میثاقیان روز ۳ آبان به عنوان سرمربی جدید تیم بلاتکلیف پدیده انتخاب شد، اما رضا مهاجری سرمربی پیشین این تیم هنوز در محل تمرینات حاضر می‌شود. مهاجری دلیل ادامه حضورش در تمرینات را عدم گرفتن نامه رسمی اخراج از باشگاه عنوان می‌کند و مورد حمایت بازیکنان پدیده هم قرار دارد. مهاجری و میثاقیان تاکنون ۲ بار در محل تمرین پدیده با یکدیگر رو به رو شدند.

البته این اتفاق پیش از این هم در فوتبال ایران سابقه داشته و روزی که حمید درخشان برای معارفه و شروع کارش در پرسپولیس به ورزشگاه کارگران رفته بود، علی دایی و دستیارانش هم مانند روز‌های قبل برای تمرین دادن سرخپوشان راهی این ورزشگاه شده بودند که این اتفاق باعث رویارویی ۲ پیشکسوت پرسپولیس در تمرین این تیم شد.

آن زمان هم تیم مدیریتی پرسپولیس که در راس آن حمید رضا سیاسی قرار داشت، نامه رسمی برکناری دایی را به او ابلاغ نکرده بودند.

۲- حاضر نشدن پدیده در بازی هفته دوم لیگ بیست و یکم 

بازیکنان پدیده قبل و بعد از بازی هفته نخست لیگ برتر در واکنش به نامشخص بودن شرایط مدیریتی باشگاه و عدم دریافت دستمزد‌های خود بار‌ها اعتراض کردند و حاضر نشدند برای بازی با مس به رفسنجان سفر کنند. 

در نهایت پس از حدود ۲ ساعت انتظار عوامل برگزاری، تیم داوری و اعضای تیم مس رفسنجان در روز بازی، خبری از پدیده نشد تا در اتفاقی عجیب این بازی لغو و گزارش آن برای کمیته انضباطی ارسال شود.

غیبت پدیده برابر مس رفسنجان

۳- زیر کشت رفتن چمن ورزشگاه شهید بهنام محمدی در فاصله ۲ روز مانده تا بازی با سپاهان

ورزشگاه بهنام محمدی که محل بازی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان محسوب می‌شود، به شکل عجیبی ۲ روز قبل از بازی خانگی این تیم برابر سپاهان مورد ترمیم قرار گرفت. 

همین موضوع باعث شد تا باشگاه نفت مسجد سلیمان بازی خود برابر سپاهان را در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برگزار کند که مصائب زیادی برای این تیم داشت و پس از این که مدیران باشگاه چک ۱۵۰ میلیونی به مسئولان ورزشگاه دادند، به کاروان ۲ تیم اجازه ورود به ورزشگاه داده شد. 

این اتفاق در حالی رخ داد که قرار بود چمن ورزشگاه شهید بهنام محمدی قبل از شروع لیگ بیست و یکم ترمیم شود. نظری مدیرعامل نفت مسجد سلیمان که روز بعد از بازی با سپاهان از سِمتش در این باشگاه کناره گیری کرد، در مصاحبه‌ای گفت که امکانات تیم‌های نفتی در اختیار شرکت نفت است و مسئولان این شرکت باید پاسخگو باشند.

زیر کشت رفتن چمن ورزشگاه شهید بهنام محمدی در فاصله ۲ روز مانده تا بازی با سپاهان


بیشتر بخوانید 


۴- پیکان برابر سایپا ۶ تعویض انجام داد

پیکان در جریان دیدار با سایپا در ۳ مرحله ۶ تعویض انجام داد که یک تعویض بیش از حد مجاز تعیین شده است که در شرایط کرونایی برای تیم‌ها در نظر گرفته شده است.

پس از این اتفاق باشگاه سایپا به این اقدام پیکان معترض شد و  اعتراض رسمی و کتبی خود را به فدراسیون فوتبال ارائه کرد تا بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود سایپا شود که بازی را در طول ۹۰ دقیقه ۲ بر یک باخته بود.

اما این پایان کار نبود و باشگاه پیکان به این دلیل که ۲ تعویض آخر در وقت‌های تلف شده نیمه دوم وارد زمین شدند و حتی لمس توپ نداشتند که در نتیجه بازی تاثیرگذار باشند، خواهان تجدید نظر در حکم کمیته انضباطی شد و در نهایت کمیته استیناف فدراسیون رای را به سود پیکان برگرداند.

پیکان برابر سایپا ۶ تعویض انجام داد

۵- سکه لای گز

در لیگ دوم سپاهان برای نخستین بار موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد، اما دادکان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال بعد‌ها اعلام کرد که در اصفهان سکه لای گز جا سازی و به داوران داده شده است. 

دادکان در این باره گفته بود: الان آقای تاج رئیس فدراسیون است. اگر چیزی بگویم، می‌گویند که می‌خواسته علیه من سخن بگوید. به شما خیلی راحت می‌گویم که این اتفاق در اصفهان افتاده و سکه لای گز گذاشته و به داوران ما دادند. آقای دانشور (دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال) این مطلب را کشف کرد. خودم او را فرستادم. من به آقای دانشور گفتم بدون آنکه کسی متوجه شود به اصفهان برود. او هم در رختکن دید که داخل جعبه‌های گز سکه است. تاج (رئیس هیئت مدیره وقت باشگاه سپاهان) یک شب در فدراسیون نزد من آمد و گفت که ما این کار‌ها را نکردیم و افراد دیگری این کار را انجام داده‌اند. تاج گفت من در جریان نیستم، اما چنین کاری انجام شده است. 

از آن پس هر زمان بحث زد و بند و فساد مالی در فوتبال ایران مطرح می‌شود، جمله کنایه آمیز سکه لای گز هم به میان می‌آید که اشاره به حوادث مشکوک همان سال‌ها دارد، اما در کمال تعجب هیچ وقت نهاد‌های مسئول به این اتفاق رسیدگی نکردند تا با گذشت سال‌ها سکه لای گز به نمک روی زخم تبدیل شود. 

سکه لای گز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۱۵:۰۹ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
شما هم تیمی را ظاهرا قهرمان کردید که جلوی الهلال عربستان با خفت بازی میکند و دروازبانش برای کمتر گل خوردن وقت کشی میکند
از قرارداد جعلی طارمی و لطف های بعضی از داوران برای قهرمان کردن تیم خاص نگفتید
از رئیس جمهورو وزیری که تنها دغدغه اش دادن جام به تیم خاص است نگفتید
از فساد سازمان یافته در لیگ و کمیته انضباطی برای به زانو درآوردن رقیبان تیم خاص نگفتید.
از جذب بازیکنان رقیب که در فصل بعد به تیم اضافه شدند و درزمان رقابت رودرو کم کاری کردند نگفتید.
از پول های میلیاردی هدایتی وبابک زنجانی که برای گرفتن بازیکن به تیم خاص داده شد نگفتید. چرا پول ها به بیت المال باز گردانده نشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
تموم شد خیلی تاثیر گزار بود خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
یحی گل محمدی با تیم پدیده قرارداد داشت و در اوج بود با فشار و لابیگری مربی و بازیکناش را گرفتندو تیم پدیده را بخاطر اعتراضات به این موضوع زیرش را خالی کردند ونابودش کردند.
Iran (Islamic Republic of)
****
۱۴:۴۶ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
از قهرمانی های لنگ و جام اسنپی و سوت های دقیقه 80 به بعد بعضی از داوریها به نفع لنگ و نفرستادن تیم لنگ به دسته دو بابت جعل قرارداد طارمی چیزی ننوشتی پیش از اون هم قرداد خلعتبری و ترابی هم باز بود از تضعیف سایر تیم ها و فراری دادن بهترین بازیکن ها و سرمربی بعضی از تیم در جهت تقویت و حمایت از یه تیم خاص (لنگ) هم مطلب مینوشتی لنگی جووون هههههههه
فقط سکه لای گز بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
سپاهان فقط با همین بازیها و سکه های لای گز و پولکی دنبال موفقیته
وگرنه بهترین عنوانش بهترین تیم شهرستانیه
Iran (Islamic Republic of)
شیر اصفهانی
۲۱:۴۴ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
الان تو ک ب اصطلاح تهرانی ک با ویرانه در ی ارزه چی داری برای عرضه هان چ هنری داری تهران چ افتخاری داره جز پایتختیه فرمایشی این اصفهانه ک این تجملاتو داده به تهران از هنر و ثروت اصفهانیاس اونجا رو ساختن اونم بخاطر اینکه اورگان های کشور داری تو اونجاس اگه ن تهران چی داره ک خودتو بالا نشبن میدونی اصفهان بزرگو شهرستان تو چی میدونی از فرهنگ جز لات بازی چی داشته تاحالا تهران هه سپاهان نخستین باشگاه قدمت داره حال حاظر ایرانه توجه کن باشگاه ن تیم بعدش استقلاله بعد بیروزی خخخخ
آخرین اخبار