دیپلمات آمریکایی؛

آمریکا برای بازگشایی کنسولگری خود در قدس منتظر اجازه صهیونیست‌هاست

یک دیپلمات آمریکایی اعلام کرد بازگشایی کنسولگری این کشور در قدس برای ارائه خدمات به فلسطینی‌ها به موافقت رژیم صهیونیستی بستگی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، «برایان مکوهان» معاون وزیر خارجه آمریکا در مقابل سناتور‌های این کشور اعلام کرد بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی برای ارائه خدمات به فلسطینی‌ها که در زمان «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور سابق آمریکا بسته شده بود، به موافقت رژیم صهیونیستی نیاز دارد.

یک کانال عبری زبان نیز به نقل از مکوهان گفت: به نظر من، ما باید رضایت میزبان (رژیم صهیونیستی) را برای افتتاح هرگونه تاسیسات دیپلماتیک جلب کنیم.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی بیان می‌شود که «نیر برکات» نماینده حزب لیکود و مقامات حزب جمهوری‌ خواه آمریکا ادعا می‌کنند دولت بایدن قصد دارد بلافاصله پس از تصویب بودجه در رژیم صهیونیستی، کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی را که به طور یکجانبه به فلسطینی‌ها خدمات ارائه می‌دهد، باز کند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز در این خصوص اعلام کرد که واشنگتن می‌ترسد در کابینه ضعیف «نفتالی بنت» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی کنسولگری خود را باز کند چراکه امکان برهم خوردن موازنه قدرت وجود دارد.

با این حال در تل‌آویو این انتظار وجود دارد که دولت آمریکا پس از تصویب بودجه رژیم صهیونیستی، فشار زیادی بر کابینه بنت در خصوص بازگشایی کنسولگری وارد کند.

شایان ذکر است گروهی از سناتور‌های جمهوری‌خواه روز سه‌شنبه لایحه‌ای برای جلوگیری از بازگشایی کنسولگری آمریکا برای فلسطینیان ارائه کردند. «بیل هگرتی» سناتور جمهوری‌ خواه ایالت تنسی به همراه ۳۳ سناتور هم‌حزبی خود این لایحه را ارائه کرده‌اند تا مانع از تصمیم «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای بازگشایی این کنسولگری در قدس اشغالی شوند.

با اینکه دولت بایدن تأکید کرده که به اقدام دولت قبلی در خصوص انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی از تل‌آویو به قدس اشغالی پایبند خواهد ماند، هگرتی و هم‌حزبی‌هایش با ارائه این لایحه جدید تحت عنوان «حراست از قانون سفارت اورشلیم ۱۹۹۵» می‌گویند بایدن تلاش دارد این قانون را مورد تخریب قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار