دیدار نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با سناتور‌های آمریکایی

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با سناتور‌های آمریکایی در مورد مسائل مختلف بحث و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، دیروز جمعه از دولت آمریکا خواست تا بازگشایی سرکنسولگری آمریکا در قدس را که ادعا می‌شود برای تماس مستقیم با فلسطینی‌ها است، تسریع بخشد.

این درخواست اشتیه در ملاقات با یک هیئت آمریکایی در رام الله که شامل کریس مورفی، رئیس هیئت کمیته روابط خارجی سنا در امور خاورمیانه، ریچارد بلومنتال، کریس ون هولن و جان اوسوف بود، صورت گرفت.

اشتیه در دیدار با سناتور‌ها از دولت آمریکا خواست تا به اجرای وعده‌های خود، به ویژه بازگشایی کنسولگری آمریکا در شرق بیت المقدس، و همچنین حذف سازمان آزادیبخش فلسطین و تشکیلات خودگردان فلسطین از لیست تروریسم  این کشور سرعت ببخشد.

در سال ۲۰۱۹، این کنسولگری به طور رسمی با سفارت آمریکا ادغام و از تل آویو به قدس منتقل شد. مقامات فلسطینی از این تصمیم که توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گرفته شد انتقاد کردند.

ماه مه گذشته، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن کنسولگری خود را در قدس اشغالی بازگشایی می‌کند. او این خبر را پس از دیدار با محمود عباس  اعلام کرد.

هفته گذشته یائر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی هشدار داد که برنامه‌های آمریکا برای بازگشایی کنسولگری، این رژیم را به خطر می‌اندازد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار