زندانیان آمریکایی قبل از اعدام چه غذایی سفارش دادند؟

در زندان‌های آمریکا به زندانیانی که محکوم به اعدام هستند برای ایجاد آرامش، این اجازه داده می‌شود که آخرین وعده غذایی خود را سفارش دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، هرروز ما وعده‌های مختلف غذایی را میخوریم. آنقدر این موضوع برای ما عادی است که شاید حتی به آن فکر هم نمیکنیم. اما آیا تابحال به این فکر کرده اید که دوست دارید چه غذایی را به عنوان آخرین غذای خود بخورید؟

در زندان‌های آمریکا قبل از اعدام زندانیان، به آن‌ها حق انتخاب آخرین وعده غذایی خود داده می شود. این راهی برای ایجاد آرامش در زندانیانی است که در شُرف اعدام هستند؛ به خصوص اینکه آن‌ها سال‌ها در زندان بوده اند و حقی برای انتخاب غذای مورد علاقه خود را نداشته اند.

البته جای تعجب ندارد که بسیاری از زندانیان به این دلیل که خود را در یک قدمی مرگ میبیند اشتهایی ندارند و بعضی این را مانند گاز دادن خودرویی که موتور ندارد، توصیف می کنند. اما از طرفی دیگر بعضی از اعدامیان قبل از مرگ خود غذا‌های مفصلی را سفارشمی دهند.

بولین جونیور

جونیور که در زمان مرگش ۵۳ سال داشت یک قاتل زنجیره‌ای بود و تصمیم  گرفت وعده غذایی مفصلی را سفارش بدهد.  او یک استیک دنده‌ای نیم پز، پوره سیب‌زمینی پخته که هم کره و هم خامه ترش داشت، سالادی که شامل گوجه‌فرنگی و خیار روی آن بود، نان سیر و یک بطری کوکاکولا سفارش داد. او حتی به عنوان دسر  پای مرنگ لیمویی سفارش داد.

ارل فارست

فارست یک قاچاقچی مواد مخدر بود که به ۱۱ سال حبس و اعدام محکوم شد. او قبل از اعدام خود ماکارونی، استیک، گوجه فرنگی، خیار، میوه، یک تکه کیک شلاتی سفارش داد. فارست بعد از خوردن آن‌ها یک لیوان شیر خورد.

رابرت آنتونی مدن

مدن که به مدت دوازده سال به اتهام قتل در زندان بود و اعدام شد، درخواست کرد تا آخرین وعده غذایی او را به افراد بی خانمان تقدیم کنند.

 لارنس راسل بروئر

آخرین وعده غذایی بروئر در واقع باعث شد که تگزاس از ارائه آخرین وعده‌های غذایی به اعدامیان صرف نظر کند. او دو استیک مرغ سوخاری، بامیه سرخ شده، یک چیزبرگر بیکن با گوشت اضافه، سه فاهیتا (نوعی غذای مکزیکی)، نیم کیلو باربیکیو، یک پیتزای بزرگ، یک پیمانه بستنی و شیرنی کره بادام زمینی سفارش داد. اما او هیچ کدام از آن غذا‌ها را نخورد و همه را هدر داد. مطمئنا همه زندانبانان از این که این همه غذا و پول اسراف شده بود عصبانی بودند.

رونی لی گاردنر

گاردنر که به اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، درخواست عجیبی نداشت. او بعد از ۴۸ ساعت غذا نخوردن و تماشای فیلم ارباب حلقه ها، یک بشقاب خرچنگ دریایی و سزبیجات و به عنوان دسر یک پای سیب و بستی وانیلی و یک بطری نوشابه درخواست کرد.

 دنیل آنتونی لوکاس

لوکاس که به مدت ۱۶ سال به اتهام قتل یک خانواده پس از تلاش برای فرار از سرقت در انتظار اعدام بود، سفارش یک کالزون استیک و پنیر، یک پیتزای گوشت، یک قارچ شکم پر پورتوبلو و یک سالاد سرآشپز داد. او به عنوان نوشیدنی نیز آب پرتقال را انتخاب کرد که نوشیدن آن همراه با پیتزا انتخاب عجیبی است.

 توماس جی گراسو

گراسو که به خاطر خفه کردن یک زن مسن با چراغ‌های کریسمس و کشتن یک مرد مسن به زندان افتاد، نه تنها درخواست عجیبی داشت، بلکه شکایتی هم داشت.

او دو دوجین صدف  بخارپز شده، دنده کباب، پای کدو تنبل با خامه فرم گرفته و توت فرنگی، دو چیزبرگر از برگر کینگ، و یک کنسرو اسپاگتیدر دمای اتاق سفارش داد.

او همه سفارش خود را دریافت کرد و در انتها شکایت کرد که اسپاگتی او به اندازه کافی خوشمزه نبود و آخرین کلمات او  قبل از مرگش این بود: «من اسپاگتی  دلخواهم را نخوردم. میخواهم همه رسانه‌ها این موضوع را بدانند.»

جان وین کانر

کانر پس از یک مشاجره در حال مستی که منجر به قتل یک نفر شد در زندان به اعدام محکوم شد. اما او قبل از مرگش وعده غذایی مفصلی را برای خود سفارش داد. او ۱۰ گربه ماهی سرخ شده، دو همبرگر لوکس بیکن سه گانه، پیاز خام ورقه شده، دو پیمانه بستنی وانیلی درخواست کرد. هنوز مشخص نیست که آیا او توانسته تمام آن را تمام کند یا خیر.

 استیون وودز

غذایی که استیون قبل از اعدام سفارش داد بسیار عجیب بود؛ زیرا او در تمام مدت ادعا می‌کرد که گیاهخوار است، اما سفارش او قبل از اعدام شامل یک پیتزای بزرگ با هر گوشتی بود که فکرش را بکنید: از جمله مرغ سرخ شده،   نان سیر، استیک مرغ سرخ شده، همبرگر با بیکن، بستنی و تقریباً تمام انواع نوشابه ها. در سفارش او همچنین پپسی، آبجو و چای شیرین همگی وجود داشتند.

 دنیس بگول

بگول اعضای یک خانواده را در جریان حمله به خانه آن‌ها کشته بود و در سال ۲۰۰۵ اعدام شد. آخرین درخواست غذایی او شامل یک استیک متوسط ​​نیم پز، سه ران و سینه مرغ سوخاری، سیب زمینی سرخ کرده، دو همبرگر لوکس، حلقه‌های پیاز و یک سالاد  بود.

اما این همه ماجرا بود او برای  صبحانه تعداد زیادی تخم مرغ و پیاز، نیم کیلوبیکن سرخ شد، پای هلو همراه قهوه و پای سرد سفارش داد.

 ماریون آلبرت پروت

 ماریون آلبرت پروت، قاتل سریالی در ابتدا گفت که می‌خواهد آخرین وعده غذایی خود را با زندانی دیگری در محکومیت مرگ به اشتراک بگذارد که در نهایت این اتفاق نیفتاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
neda ghorbani
۱۵:۵۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب حالا شما برای یکبارم که شده مطلبی بخونید که بار علمی نداشته باشه...اما این مطلب از نظر من چند نکته داشت اول اینکه لذت خوردن غذاهای که دوست داری خیلی بالاتر از تصور شماس انگار شما براتون مهم نیست...!؟خیلی عجیبه برام...!!! دوم توجه به درخواست متهم و احترام گذاشتن،حتی به یک اعدامی،نکته اینکه من شنیدم تازه رژیم خواستی برای اعدامی ها در روزهای اخر درنظر میگیرن،دلیلی ام که میارن به نظرم منطقی نیست...!؟نکته دیگه اینکه دقت نکردید یکیشون فیلم دید موقع تماشا غذای مورد علاقشو خورد،یعنی فقط غذا نیست که مهیا میکنن...نکته دیگه اینکه اعدام با طناب و دار زدن هست که بخاطر شرایطی برای اعدامی به وجود میاره نکته اصلی هست و شماها هم سریع بگید خودشون چرا اعدام دارن و فلان و فلان...تروخدا با سطح خودمون بسنجید اخه ما چیمون با آمریکا و انگلیس و فرانسه و ...و...برابر و همسانه اقتصاد یا سطح آموزش و رفاه و فرهنگ و...و...ما نهایت با عراق و افغانستان و ترکیه و ...مقایسه کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
این خبر چقدر ارزش انتشار داره؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
شام اخر ویه عالمه گریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
شاید نصف همین غذاها رو قبل از سرقت و قتل در اختیارشون میزاشتن نه مرتکب قتل میشدن نه سرقت و نه اعدام میشدن! سنگین میشدن و میرفتن راحت میخوابیدن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
نظر شما رو دوست دارم.
اگر دزدی که الان توی زندان است، شغل درستی از اول داشت، دزد می شد؟ یا مرتکب قتل می شد؟ اگر مشکل مالی ندارد ولی تربیت صحیح میشد الان توی زندان بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
به نظرم دو تا شون در آخرین لحظات زندگی شون کار خوبی کردن: 1_ فردی که غذاش رو به بی خانمان ها هدیه داد
2_ فردی که 2 روز آخر روزه گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
من یه جعبه شیرینی نون خامه ای با یک عدد رولت نیم متری که از یک قنادی خاص تهیه شده سفارش میدهم. اینجوری عقده های چندیت سال شیرینی نخوردنم بخاطر پیش دیابت جبران میشه!
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا
۱۹:۴۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
منم با حرفت موافقم منم دیابت دارم وچندساله رولت نخوردم اما خدانکنه جای اعدامیها باشم حتی فک کردن به شام یا ناهار اخر عمر عذاب اوره
United States of America
جواد برزگر
۱۵:۱۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
رابرت آنتونی مدن
مدن که به مدت دوازده سال به اتهام قتل در زندان بود و اعدام شد، درخواست کرد تا آخرین وعده غذایی او را به افراد بی خانمان تقدیم کنند
Iran (Islamic Republic of)
الامان
۱۵:۱۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
زهر مار بخورند راحت تر از اعدام شدن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
چه خبر درستی.هر چی کوفت کردند به مردم ایران چه ربطی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
بهتر بود یک نوشیدنی کاملا مست کننده و یا بی حس کننده سفارش دهند تا نفهمند چه شد و آسانتر سر از برزخ در می آوردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
من متن خبر رو نخوندم....
ولی واقعا خبر چرتی بود....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
گربه ماهی سرخ شده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
گربه و ماهی سرخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اینکه مخاطب بداند در امریکا اعدام هم صورت میگیرد وهمه چیز گل وبلبل نیست خوب هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
خب حالا این گزارش به چه درد مردم میخوره؟
مزخرف تر از این هم باشگاه خبرنگاران میتونست انجام بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
خب اینجا وقتی اعدام میشن چی بهشون میدن
Iran (Islamic Republic of)
سرت میاد
۲۰:۲۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
مثل اینکه هواست نیس.ببین طرف چیکار کرده که حکم اعدام داره .طرف باید بفهمه که تنبیه سرانجام اشتباهه. هرچی اشتباه بزرگتر تنبیه شدیدتر. الان اون کسی که داغ دار شده یا داغ دار شدن فک میکنی چه حسی دارن .دوست داری به کسی که دور از جون خودتو عزیزات داغ سخت به دلت میزاره چی بدن .خواهششن وقتی تو همچین موقعیتی نیستین واسه کسی که به عمد اشتباه میکنه دل نسوزدنین.
Iran (Islamic Republic of)
neda ghorbani
۱۶:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
"سرت میاد"خدا به پروردگار رحم کرد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
عین الهی وزیر بهداشت(۰۲/۰۸/۱۴۰۰ یکشنبه) : ۸۵ درصد فوتی ها از کسانی هستند که واکسن نزده اند. (ترجمه: ۱۵ درصد فوتی ها از کسانی هستند که واکسن زده اند. حدودا ۲۴ نفر در روز! ) خودمان کلاهمان را قاضی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس باش سنگینتره
۲۰:۳۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
امثال تو تا دیروز که واکسن کمه میگن جون مردم عزیزه چرا واکسن وارد نمیکنین.حالا که واکسن زیاده میگین نزنین مگه ما موش ازمایشگاهی و..... امثال شما حزب بادین .جایه چرت گفتن یه کم دقت کنی میفهمی اکثر دانشمندا از جای جای دنیا درمان قطعی پیدا نکردن و همه نظر مشترک میدن واکسن ۲۰۰ مرگ رو تبدیل به ۱۹۹ کنه یعنی ۱ نفر کمتر ‌.یعنی تاثیر مثبت.اینقد که میگن واکسن شدت مرگ و زمین گیرو کم میکنه اما قطع نمیکنه باز امثال شما توهمی ها همیشه ساز مخالف میزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
این هم شد خبر؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
بعد همین آمریکا خودش رو مخالف اعدام معرفی می کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
صبر را تمرین کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
خبر مضخرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
مجید جان مزخرف درسته
Iran (Islamic Republic of)
حمید زنگنه
۰۹:۵۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
این همه مطلب برای غذای زندانی...که چی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
به درک
Iran (Islamic Republic of)
دانا
۰۹:۲۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
آخرش نفهمیدیم لینکن بارز چی سفارش داده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
آخرش نفهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۰۹:۲۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
واقعا بی استعداد بودند. اگر انتخاب با من بود یک همبرگر و یک کوکاکولا با نیم فنجان اتر سفارش میدادم تا متوجه اعدام نشوم
Romania
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
چه اهمیتی داره آدم قبل از مرگش لذیذترین غذاها رو بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
خیلی خوبه
آخرین اخبار