دیدار ملا عبدالغنی برادر با وزیر خارجه چین در دوحه

ملا عبدالغنی برادر معاون اول رئیس الوزرای طالبان با وانگ یی وزیر خارجه چین دیدار کرده و روی مسائل جاری افغانستان با هم گفتگو‌‎ کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با نشر اعلامیه‌ای درتویترش گفته:" ملا عبدالغنی برادر معاون رئیس‌ الوزرا با وانگ یی وزیر خارجه چین در دوحه دیدار کرده و گفتگو‌های آنها ادامه دارد".

به گفته مجاهد گفتگو‌های دو طرف روی تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور و وضعیت جاری سیاسی و اقتصادی افغانستان در دوحه تمرکز داشته و این دیدار‌ها نیز جریان دارد.

سخنگوی طالبان از نشست و گفتگو‌های دو روزه امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه با وزیر خارجه چین نیز در دوحه خبر داده است.

وی بیان داشت: دو طرف در این گفتگو‌های دو روزه روی مسائل مربوط دو کشور بحث‌های همه جانبه خواهد داشت.

این درحالی است که وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز دوشنبه گفته بود که دیدار وانگ یی وزیر خارجه آن کشور با نمایندگان طالبان در قطر برای روزهای دوشنبه و سه شنبه برنامه‌ریزی شده است و این دومین گفتگو در سطوح بالا میان دو جانب می‌باشد .

سخنگوی وزارت خارجه چین گفته بود:" این دیدار فرصت تبادله عمیق دیدگاه‌ها در مورد وضعیت افغانستان و نگرانی‌های مشترک را فراهم می‌کند". 

پس از تسلط طالبان بر افغانستان چین ازجمله کشور‌هایی است که سفارتش را در کابل باز گذاشته ولی حکومت طالبان را تا هنوز به رسمیت نشناخته است.

گفتنی است که ملا عبدالغنی برادر معاون اول رئیس الوزرای طالبان در دوحه به سرمی‌برد و روز گذشته با آخیم اشتاینر،مدیر برنامه‌های توسعه سازمان ملل متحد دیدار کرده و خواهان کمک‌های بیشتر سازمان ملل متحد به افغانستان شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، چین ، دوحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار