باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

آیا دوران ریش‌سفیدی رئیس دولت اصلاحات بر این جریان به پایان رسیده است؟

مدت‌هاست که از رئیس دولت اصلاحات و از چهره جنجالی‌اش خبری نیست.

به گزارش  خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های سیاسی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مدت هاست که نه از او خبری است و نه از چهره جنجالی‌اش؛ تقریبا پس از تَکرار کردن معروف او که گفته بود این بار این شمایید که باید تَکرار کنید، تَکرار رای به روحانی عزیز برای تقویت امید به آینده‌ای بهتر که در نهایت هم  باعث روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم شد در انتخابات مجلس یازدهم دیگر نه از تَکرارش خبری بود و نه استقبالی از طیف نزدیک به او؛ موضوعی که مصطفی تاجزاده درگفت‌وگویی درباره آن گفته بود که اگر آقای خاتمی هم بگوید تَکرار می‌کنم، دیگر مردم رأی نمی‌دهند. 

اتفاقی که درباره انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هم رخ داد و آذر منصوری فعال اصلاح طلب درباره آن گفته بود که در این انتخابات هم آقای خاتمی بنای تَکرار نداشتند. تَکرار هم نکردند و رای خود را دادند. اما با روحیاتی که از ایشان سراغ دارم، به دلیل مراجعات مکرری که روز‌های آخر منتهی به انتخابات به ایشان شده و به خصوص گزارش آن نظر سنجی  که به دور دوم کشیده شدن آقای همتی را منوط به حمایت آقای خاتمی کرده بود، این بار هم از مسئولیت در همین حدی که اتفاق افتاد شانه خالی نکردند.

در نتیجه انتخابات مجلس یازدهم و دور سیزدهم ریاست جمهوری به تجربه یک شکست سنگین برای جریان اصلاح طلب بدل شد.

حال اما تمام این حرف‌ها زده شد که یک سوال مطرح شود مبنی بر اینکه آیا رئیس دولت اصلاحات هنوز توانایی رهبری جریان اصلاحات را دارد ؟ آیا هنوز افراد درون این جریان او را به عنوان رهبر خود قبول دارند؟ و یا اصلا هنوز این جریان توانایی داشتن هواداران خود را دارد؟

آیا دوران ریش سفیدی رئیس دولت اصلاحات بر این جریان به پایان رسیده است؟

با این تفکر نمی‌توان اصلاحات را اداره کرد

عیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سوالی مبنی بر جایگاه رئیس جریان اصلاحات در میان اصلاح طلبان گفته است که او از ابتدا تا الان یک جایگاه ویژه‌ای در میان افراد اصلاحات داشته؛ البته نمی‌توان نام رهبری بر آن گذاشت. در کل معتقدم که شورای سیاست‌گذاری که تشکیل می‌شود باید این نقش را برعهده بگیرد، اما در کل رئیس دولت اصلاحات هماهنگ کننده جریان اصلاحات بوده و خواهد بود.

احمد شریف فعال سیاسی اصلاح طلب هم در این باره به ما گفت که کسی نسبت به توان تاثیرگذاری رئیس دولت اصلاحات به عنوان رهبر معنوی اصلاح‌طلبان شکی ندارد، اما این جریان نیازمند کسی است که به‌شکل اجرایی امور اصلاح‌طلبان را اداره کند.

محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم، هم معتقد است  یکی از علائم اختلالات درون جریان اصلاحات این است که از راهنمایی‌های رئیس دولت اصلاحات چندان بهره نمی‌برد.

با این حال اما محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات نظر دیگری ارائه کرده و گفته است که  در میان افرادی که از زمان قدیم با تفکر چپ سنتی قدیم حضور داشتند باید تغییرات بنیادینی صورت بگیرد که با روش‌های تازه بتوانند این جریان را به جامعه انتقال دهند؛ وگرنه با این تفکر نمی‌توانند این جریان را رهبری کنند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات، در ادامه گفته است اینکه یک نفر برای جریان اصلاحات تصمیم بگیرد قابل قبول نیست؛ زیرا اصلاحات یک اندیشه و فکر دائمی است و به  شخص ربطی ندارد و وابسته نیست. در طول دوران حکومت‌های مختلف افرادی برای اصلاح امور مبارزه می‌کردند و این اصلاحات امور در همه ادوار بوده است؛ بنابراین این نوع تفکر وابسته به یک شخص نیست که با آمدن او بیاید و با رفتنش از بین برود و این جریان را وابسته به خود بداند.

آیا دوران ریش سفیدی رئیس دولت اصلاحات بر این جریان به پایان رسیده است؟

با طبقه فرودست چه می‌کنند؟

پیشتر از این هم روزنامه اصلاح‌طلب سازندگی وابسته به حزب کارگزاران در گزارشی با اشاره به بخشی از اظهارات سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات که بار دیگر از لزوم آشتی ملی سخن گفته بود، عدم حمایت و ترویج شرکت در انتخابات از سوی خاتمی را مورد نقد قرار داد و نوشت: "سخنان سید محمد خاتمی در باب ضرورت آشتی ملی در حالی بیان می‌شود که در آستانه انتخابات مجلس و در حالی که سردار شهید قاسم سلیمانی توسط آمریکاییان ترور شده بود و کشور به مانور همبستگی نیاز داشت، شورای عالی سیاست‌گذاری که مدیریتش با محمدرضا عارف است حاضر به شرکت در انتخابات مجلس نشد. آیا رهبر سیاسی یک جناح که منادی آشتی ملی است می‌تواند چشم بر انتخابات مجلس ببندد و از ضرورت حضور مردم در انتخابات سخن نگوید؟ آیا می‌تواند بر عوامل و افرادی که اصلاحات را به این روز نشاندند و کشاندند چشم ببندد؟ و مثلاً رفتار محمدعلی نجفی شهردار اصلاح‌طلب تهران را در شلیک به قلب همسر جوان خود تقبیح نکند؟ آیا می‌تواند بی‌تفاوت به حزب متبوع خود باشد که درصدد تحریم انتخابات است؟

آیا دوران ریش سفیدی رئیس دولت اصلاحات بر این جریان به پایان رسیده است؟

علاوه بر این غلامحسین رضوانی نماینده مجلس هم در این باره گفته است که اصلاح طلبان خودشان هم معتقدند که رئیس دولت اصلاحات از جهاتی ضعیف است و حتی زمانی که در قدرت بود خودشان نامش را شاه سلطان حسین صفوی گذاشته بودند؛ بنابراین هم چارچوب ها مشخص نیست و هم تعریف درستی ندارد، پس معنی ندارد که چه کسی آن را رهبری کند یا نکند.

حالا به نظر می‌رسد رئیس دولت اصلاحات که مدتها پیش مدعی تقلب در انتخابات شد و بعدها گفت که «من شنبه پس از انتخابات به دیدن میرحسین موسوی رفتم و به او گفتم ممکن است تخلفی در انتخابات صورت گرفته باشد، اما تقلبی که رای تو را عوض کرده باشد اتفاق نیفتاده است. من مطمئنم که شما رای نیاورده‌ای». کمی از تکاپو افتاده و روزهای جریان متبوع خود را دچار ابهام کرده است.

آیا دوران ریش سفیدی رئیس دولت اصلاحات بر این جریان به پایان رسیده است؟

در پایان شاید بد نباشد که گزارش خود را با این متن روزنامه اصلاح طلب شرق پایان دهیم که آیا اصلاح‌طلبان مخاطبان خود را به‌عنوان یک جبهه سیاسی چه بخشی از جامعه می‌دانند؟ قرار است کدام خواسته‌های آن‌ها را نمایندگی کنند؟ آیا هنوز طبقه روشنفکری را همراه خود می‌بینند؟ آیا هنوز دانشگاه‌ها را در اختیار دارند و اصلا می‌دانند از سال ۷۶ تا ۱۴۰۰ چه تحولات عظیمی در فضای فکری دانشجویان پدید آمده است؟ با طبقه فرودست چه می‌کنند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۰۸:۳۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
لعنت به هرچی خائن به مملکت ومردم خداوند نیست ونابودشان کند الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
شاید مردم یادشون رفته باشه ولی در حافظه تاریخ ثبت شده. من خودم یه زمانی مخالف سر سخت ایشون بودم احساس میکردم مقابل دین ایستاده. ولی دشمن واقعی دین افراط گرایی و فرقه سازی است. اقتصاد در زمان ایشان پر رونق بود. به پلیس برای برخورد با ارازل که امنیت ناموسی مردم را هم به خطر انداخته بودند آزادی خوبی داده شد. انقدر یه طرفه به قاضی نرید...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۰۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
احسن بهترین زمان رونق اقتصادی و راحتی مردم در دوران ریاست جمهوری ایشان بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
عملکرد پلیس در آن دوران ربطی به ایشان نداشته ؛ در آن موقع رئیس نیروی انتظامی قالیباف بود و با ابتکار ایشان بود که پلیس ۱۱۰ ایجاد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
دقیقا دشمن اصلی تفرقه است و اگر واقعا حافظه ای داشته باشید میدونید بذر ان را دوم خرداد و اصلاحات با ایجاد دو قطبی در جامعه کلید زد و همیشه با همین روش اهدافش را پیش برده و دقیقا من به همین دلیل ازشون خوشم نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
آقای سلطان حافظه اونایی که به ایشون رای دادند همین ملت بزرگوار بودند. یادته چند نفر بودند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
چندنفر دزد بی مسئولیت فکر کردند ایران مال انهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
در مورد رهبر اصلاحات و دولت قبل مردم حافظه دراز مدرشان را بکار بیندازند ودقت کنند به خوبی می‌فهمند که بذرهایی که رهبر اصلاحات کاشت و برای باروری آن روحانی تلاش کرد به بار نشست و فرهنگ دینی مردم بسیار کمرنگ شد ،فساد اداری و فساد در جامعه به نام آزادی گسترش داده شد جوانان از ازدواج و حتی درست زندگی کردن محروم شدند اینها برای نابودی اقتصاد و از بین بردن کانون خانواده و متزلزل کردن آن بسیار تلاش کردند به گونه ای که احترام بین خانواده ها بسیار کم رنگ شده و نسبت بسیاری از امور دینی بی تفاوت شده اند آنقدر اتفاقاتی از قبیل کشف حجاب و فساد و فحشا را در جامعه با برنامه ریزی به کف خیابان بردند تا برای مردم خیلی چیزها امری عادی شود نارضایتی عمومی را برای فشار به نظام بوجود آوردندو به نوعی از مردم سوء استفاده کردند برای خوش خدمتی به غرب با زیبا و رنگ‌و لعاب آزادی کشور را به وضعیتی انداختند که می یینیم ملت کاری به احزاب ندارند مهم عملکرد است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
احسنت . گل گفتید
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۵:۳۵ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
بله که دیگه به پایان رسیده ؟؟ این دیگه جای بحث نداره که ؟؟؟؟
Lithuania
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
بد بودن روحانی به معنی بد بودن جریان اصلاحات نیست (به معنی خوب بودنش هم نیست).
و مهمتر از اون:
بد بودن روحانی به معنی خوب بودن اصولگرایان نیست.
Iran (Islamic Republic of)
منصف
۱۳:۵۲ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
واسه سایتتون متاسفم
بنده خدا رو ممنوع الهمه چیز کردید بعدش یک طرفه به قاضی می‌رید اگه راست می‌گید ممنوع بودن ها رو بردارید این دفعه واسه من تحریر کنید بهترین دوران مربوط به خاتمی بود اینو آمار و حساب کتاب میگه این که هر چی لج بازی بود اصول گراها در آوردن تا اصلاحات رو زمین بزنن و مردم واسشون اصلا مهم نبود تا قدرتشون حفظ بشه .
درود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
اصلاح طلب بی مغز مگر چشم نداری تا وضع مملکت را که ناشی از عملکرد این هاست ببینی . خاتمی باید در ترکیه می بود تا سر عقل می آمد.این باید محاکمه میشد حالا تو داری از این حمایت میکنی.
Iran (Islamic Republic of)
Kh.d
۱۳:۳۵ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
بسمه تعالی .سکوت شاید تنها چاره برای بی برنامه بودن اصلاح طلبان باشد ،از ریاست روحانی تا انشا خواندن مهر علیزاده تا چیز چیز موسوی و تا کف کروبی.
Netherlands
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
والا این اصلاح طلبا که واسه اصول گراها هم خوب بودن. چون همه چیو مینداختن گردنشون. حالا که کلا یکدست شده دیگه مردمی که تا حالا هم نفهمیدن خواهند فهمید که جفتشون و حتی اگه حزب جدیدی هم با اصول اولیه راه اندازی حزب توی ایران، از توی لپ لپم پیدا بشه بدرد مردم نمیخوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
والا تا جاییکه ما یادمونه روحانی کل 3سال اولش فقط داشت دولت قبل را می کوبید. اونقدر شور شد که صدای هم حزبیهاش هم درومد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
حالا کی خود آقای خاتمی را قبول داره ،که بخواد از کسی حمایت کنه ،اصلاح طلب ها بد بختمون کردند ،فقط شعار می دهند ،چه خاتمی چه روحانی ،بهتر بازنشسته شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
آقایان اسم خودشان را هرچه میخواهند بگذارند هر پست و مقام و منصب وجایگاهی که برای خودشان میخواهند ببینند در همین افکار و عقاید و جایگاه برای خودتان هستید ملت دیگر به اندازه سر سوزنی به شما اعتماد ندارد و هرگز هم مثل گذشته در زمان انتخابات گول نمیخورند حتی اگر بخواهید با دروغ وکلک جوانان را جوگیر کنید ملت شما را خوب شناخته است چونکه روحانی تیر خلاص را به قلب اصلاحات و اصلاح طلب زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
یادمه زمان خاتمی
تعداد زیادی از کارمندان شهر ما بعد از ظهر هاعملگی و کارگری میکردند که یه لقمه نون گیرشون بیاد ,این رو خیلی خوب یادمه.
Pakistan
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
توصیه میکنم به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کن و بگو برات قرص الزایمر تجویز بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اشتباه مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
چرا بعضیها اینقدر از اسم خاتمی میترسند.10درصد از رسانه که دست شماست بدید به داقای خاتمی بهد بیایید اضهار نظر کنید.شما میترسید عکسش چاپ کنید.اونوقت هرچی دلتون میخواد میگید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
کل فضای مجازی دست هم فکرهای ایشونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
بهترین دوران بعد از انقلاب دوران اصلاحات بود دوران طلایی حقوق بگیرها حقوق بگیرر چند سال کار میکرد هم ماشین میخری هم خانه ولی الان خانه وماشین خریدن حقوق بگیرها شده رویا بروید برسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
شغل آزادی ها و بازای ها هم وضعشون خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
ایشان و دیگر همراهان اصلاح طلبشان بازمینه سازی و اجرا چند سناریو درگیری کوی دانشگاه ، قتلهای زنجیره ای ، ترور سعید حجاریان ، تحصن نمایندگان مجلس ، رواج بی حد و حصر دروغ و تهمت و همچنین حمله به ارزشهای دینی به بهانه آزادی مطبوعات... کشور را تامرز آشوبهای خیابانی و جنگ داخلی پیش بردند که اگر درایت رهبری و صبر و طمانینه مردم نبود الان کشور ما هم بدست بیگانگان افتاده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
چرند نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
بدترینشم باز زمان اصلاحات و اقای روحانی اصلاحات کشورو نابود کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
معادلات و محاسبات اصلاح طلبان کلا" بر ۲ پایه کسب قدرت و بعد حفظ قدرت میباشد و کاری به کار خیر و صلاح مردم ندارند ؛ ایشان محاسباتش را که کرده متوجه شده که با حرف زدنش هیچ کدام از آن ۲ مورد تقویت نمیشود لذا ترجیح داده که سکوت کند
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۰۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
اصلاح طلبی و یا اصولگرای بهانه و پوششی هست برای چپاول و غارت بیت المال .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
اونایی که دوران خاتمی یادشون نیست کافیه دوران حسن رو بزک کنن تا یادشون بیفته و خدارو شکر کنن که اصلاحاد مرد و رفت پی کارش وگرنه دلار 280 هزاری لهتون میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
افرادی که منفی دادید ؛ دلار ۲۸۰ هزار تومانی در سال ۱۴۰۶ اعتراف خود اصلاح طلبان مصدر کار در سازمان برنامه و بودجه چند روز قبل از تحویل دادن دولت به آقای رئیسی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
عزیزانی که طرفدار اصلاحات و لیبرالها هستن یکبار موضوع یلتسین رو مطالعه کنند تا عاقبت عاشق غرب بودن رو ببینن و برعکسش جدیدا در روسیه عاقبت روی پای خود ایستادن. و مورد تمسخر دیگر کشور ها نبودن و قوی شدن رو هم ببینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
خاتمی فقط یک پفک هست. پفش خوابیده پفک هم نیست تازگی ها
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۰۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
رییس جمهور اصلاحات هر ایرادی داشتن هفته ای یکبار رو سوتی نمی دادن .خدا عمر با عزت به شیخ طوطی عنایت فرماید .هر کی منتشر نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اخی سوتی هاشو یادت نیست؟! کی بود رو فرش قرمز نشسته بود به کفش پا کردن؟! تازه اون خوبش بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
چرا اونوقت میگید این بابا ممنوع تصویر نیست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
اشتباه مثبت دادم به جای ممنوع التصویر باید الان تو سلول انفرادی میبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
آنانکه در قلبها جای دارند نیاز به صفحات سانسور شده ندارند. و کسانی که در قلب مردم جای ندارند هر روزی صد بار هم از کل شبکه ها نمایانده شوند فقط تصویرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
بهتره دست از تخریب ومسخره کردن بردارید همه می دانیم بهترین وپاکدست ترین رئیس جمهور ودوران ریاست جمهوری بعد ازدوران آقای خامنه ای،آقای خاتمی بودند به جای این حرفها بهتره همگی دست به دست داده و مشکلات عدیده مردم را حل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
خاتمی .پاک دست؟
اگه خاتمی پاک دست بود روحانی چی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
پاسخ به 11:16
پس تخلق احمدی نژاد را هم به پای رهبری باید نوشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
نه جریان اصلاحات به فکر پیشرفت مردم و مملکت هست نه اصولگرا فقط به فکر جیب خودشون هستن مردم هیچ اهمیتی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
دقیقا دولتها و مجلسهاشون نشان دادند...شعار شفافیت دادند دنبال صیانت و خفقانند...
Iran (Islamic Republic of)
امین العام
۰۹:۰۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
شب پره گر نور آفتاب نخواهد رونق بازار آفتاب نکاهد ......
حالا اگه راست میگین منتشر کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
آره منم حرفت رو تایید میکنم دوران اصلاحات بهترین دوران اقتصادی و آبادانی بود ,اما فقط برای مسئولین,خب بگو ببینم چقدر در اون دوران خوردی که حالت مساعد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
حداقل استانداراش به خاطر قدرت تو صورت هم نزدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
الان کم آوردید لازمش دارید
Iran (Islamic Republic of)
lind
۰۸:۳۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
عزیز من اگه خاتمی تکرار کرده بود مردم میامدند پای صندوق که اینهمه درصد مشارکت نیاد پایین که برای اولین بار در تاریخ بشریت آرای باطله هم شمارش بشه. اتفاقا ماییه ناامیدی هستش که تکرار نکرد با این وضعیت بررسی صلاحیت ها و انتخابات فرمایشی برای چی تکرار کنه بنده خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ابوعزراییل
۱۰:۵۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
بگو بنده شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
واقعا خجالت بکشین..موقع نیاز که تصویرش و بزرگ اول تیتر میزارین...الان باز رفع نیاز شده چهرشو نزاشتین..بخدا مردم خسته شدن از این جناح بازی ها..هردوتا در عمل نشون دادن که یکی هستن..هیچکدوم کاری واسه مردم انجام نداد.فقط بفکر خودشون و یار کشی و کارشکنی هستن..اون دنیا هم هست..هرچند فراموش کردن بعضی ها.ولی خدا از حق بنده هاش نمیگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
خدا از خاتمی ، روحانی و برادرش ، احمدی نژاد، جهانگیری و برادرش ، ظریف ، عراقچی واعظی ، نوبخت ، زنگنه ، آخوندی و ...... نگذره . خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
خدا از اوجی و سنگدوینی و وزیر جدید اقتصاد و رئیس سازمان بورس که تو چشم مردم نگا میکنن و میگن اوراق منتشر نکردیم و رئیسی که شو تبلیغاتیشو با بورس شروع کرد هم نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
زاکانی رو یادت رفت که دامادش شده مشاور
رضایی
مخبر که وعده دروغ داد سر واکسن
ادم زیاده واسه نفرین تو این کشور
خلاصه میگم خدای محمد صلوات الله علیه از مسئولین جمهوری اسلامی نگذره حالا نهایتا با ارفاق بجز یکی دوتا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
خدا لعنتت کنه که احمدی نژادو کنار اینا میاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
بایدم خبری ازشون نباشه!!!
آخه با چه رویی؟
اونهایی که مملکت رو به این روز انداختن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
سلام.باید به خاطر حقوق تضعیف شده مردم در اثر گرانی دههابرابری کالاهای اساسی مصرفی خودرو،بیکاری میلیونی تحصیلکردگان دانشگاهی و...که دولت اصلاح طلبان درست کرد تمام اصلاح طلبان و کسانیکه از انان حمایت کردند در دادگاه عدل الهی محاکمه و حداقل حبس ابد شوند.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
فعلا که در عمل هردو باهم رقابت دارن.البته رقابت کوچک کردن سفره ی مردم..الان که همه چی داره روز به روز افزایش قیمت میخوره..باید اون دنیا جواب حق الناس رو پس بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
بجز شعار و حرافی هیچ فرقی بین این دو برادر نیست...چپ و راست اصلاح طظلب و اصولگرا هردو لبه یک قیچی برای بریدن گلوی مردمند...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۳۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
با همین تکرار میکنم آمار رای دهنده ها بالا رفت انقدر چشم سفید نباشید مثل احمدی نژاد نگفت من انتخاباتو تحریم میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
اگر خاتمی می دانست تاثیری دارد انتخابات را تحریم میکرد ولی به نادانی احمدی نژاد نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
درود به احمدی نژاد که با حضورش به توهین به انتخابات حاکمیت مهر تایید نزد و اینها رسوا شدند که مشارکتی نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
فقط یک نگاه به امار کن که با همون تکرار کردن ها و خودزنی ها روحانی فقط 40 درصد کل رای دهنده ها را اورد تازه اون موقع کرونا هم نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
حقیقت اینه که
اگه از اونهایی که یادشونه بپرسی،
همه میگن:
بهترین دوران اقتصادی ایران، زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی بود.
کسی هست منکر بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۸:۳۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
کدام اقتصاد ،؟؟؟؟؟؟؟مقایسه کردن آن دوران با مردمی که از سالها جنگ رنگ آرامش را دیده بودند ،اشتباه است ،اشتباه ،
خاتمی همین روحانی بود بکه شیک لباس می پوشید وحرف های خوب می زد
مشکلاتی که گریبان ما را گرفته آثار کارهای غلط آنهاست ،آن روزها شروع بحران بود ولی ما مردم نفهمیدیم چه بلایی سر ما می آید ،من جوان آن دوران هستم ،افول جمعیت ،مشکلات فرهنگی ،دو دستگی ها ی فرهنگی ،....
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۸:۳۵ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
خاتمی همان روحانی این دوران بود فقط زمانش فرق داشت وتفکرات مردم آن دوران که مردمی قانع وآرزوی آرامش بعد جنگ را داشتند ،این بلا ها ی اقتصادی پایه گذاری آن دوران آرامش است ،،،افول جمعیت ،دو دستگی فرهنگی واجتماعی ،،ولنگاری جامعه ،،فقط نتیجه الان نمایان می شود
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۸:۳۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
یا خیلی ساده ای ،،،یا نمی دانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
درسته. آمار حرف شما رو تایید می کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
سلام بله به نظر من اگه از دسته فقرا کارگر کارمندو...باشید تایید میکنید که اقتصاد زمان خاتمی بهتر از همه دوران ها بود ولی اگه جز افراد پر درامد و مخصوصا دلال باشی از خاتمی متنفر هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
منظورت همان دورانی است که به رهبری پیشنهاد جام زهر دوم رادادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
عجب رویی دارید شما !
Canada
ناشناس
۰۷:۲۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
بعد از اینکه 4 دهه در قدرت بودند و
خوب خوردند و پوشیدند ووووو
حالا چشم باز کردند .مخالف همان ایده هایی شدند که
خودشان پایه گذار و مجری اش بودند
والله افتاب پرست هم کم اورد
لااقل اینقدر مرد باشید و
قبول مسیولیت کنید .بخاطر کم کاری و بی برنامه گی تون و زد وبند و یار و قار بازی .هم حزبی بازی
بدون کارایی مثبت .مثل گله از یک وزارتخانه به دیگری کوچ میکردید
چونکه هوای همدیگر را داشتید که لو نروید
واقعا که
ملت باید دولت مردمی را حمایت کنند تا بدرخشند
در این دو ماه ماشالله خوب از پس مسیولیت ها برامدند
مخصوصا واکسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
حرف هات واسه هر دو جناح صدق میکنه..هیچ فرقی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
مبتکر گفتگوی تمدن ها ترور شخصیتی و سیاسی شد
Canada
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
متاسفانه کانالهای معاند که گفتند اگر به رییسی رای دهید
دیوار برای جدا سازی زنان و مردان در پیاده روها میکشد و
مردمی که اهل تحقیق و تفحص نبودند
باور کردند و بعد
حمایت شیخ خاتمی و برخی از هنرپیشگان و خوانندگان نبود
روحانی اصلا رای نمیاورد
همشون در کم کاری و وضعیت اقتصادی و بیکاری و گرانی و دزدی و اختلاس و احتکار شریک جرم هستند و
باید احساس گناه کنند .اگر وجدان داشته باشند
و باید از ملت حلالی بطلبند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
بزرگتر از اقای خاتمی هم بوده که اشتباه کرده این رو خیانت نمیگن این ریزش هست درسته روحانی دور اول به حمایت خاتمی رای اورد ولی اگه منصف باشید میفهمید که دور دوم به خاطر خودش رای اورد کار دولت روحانی در دوره اول خوب بود ولی دوره دوم انقدر بد بود که خوبی دوره اول را به تباهی کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
تایید صلاحیت اخیر و عملکرد مجلس و دولت انقلابیتون نشان میده خیلی براه هم نبود دیوار کشی...
صیانت و واکسن زوری و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اگر دور اول خوب بود نیاز به تکرار نداشت مردم خودشون رای میدادند. تاریخ عوض نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
اصلاحات بفکر آبادانی کشور و روابط با دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
نه اصلاحات نه این برادران اصولگراشان هیچکدام این نیستند هردو فقط دنبال بردن و خوردنند...
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۸:۰۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۷:۱۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
هر کجا هست خدایا به سلامت دارش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
خاتمی دوست داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
تکراررررررمیکنمممممم خخخخخ
آخرین اخبار