سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران افتتاح شد

سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه صبح امروز رسماً آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه این جشنواره صبح امروز در مجتمع ایران مال برگزار شد و فیلم‌های شرکت کننده در این جشنواره، از امروز تا ۲ آبان، هر روز از ۸ الی ۲۲:۳۰ در پردیس سینمایی ایران مال در ۱۲ سالن سینما به نمایش در می‌آیند. در این دوره از جشنواره ۶۴۰۲ اثر خارجی و ۱۷۷۵ اثر داخلی شرکت کردند.

در این مراسم، سیدصادق موسوی دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه گفت: سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران مثل هر سال در دو بخش ملی و بین‌الملل برگزار می‌شود که امسال از سوی آکادمی اسکار هم تاییدیه گرفتیم تا در خاورمیانه سومین کشور و در آسیا هفتمین کشوری باشیم که به این اتفاق مهم دست یافته است.

موسوی افزود: امسال ۱۲۸ کشور جهان با ۶۴۰۲ فیلم در دبیرخانه آثار خود را ثبت کردند. در بخش ملی نیز ۱۷۷۵ فیلم ثبت‌نام کردند و بعد از رقابت تنگاتنگ ۷ درصد افراد توانستند به این دوره از جشنواره راه پیدا کنند که در بخش داستانی ملی به ۴ درصد و در بخش بین‌الملل به کمتر از ۱ درصد می‌رسد.

دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه ادامه داد: به قصد دانش‌افزایی ۲۰ نشست تخصصی رایگان با عنوان نشست‌های تخصصی مجازی ۳۸-۲۰ نیز از طریق پلتفرم‌ها و اینستاگرام برگزار می‌شود.

او خاطرنشان کرد: با تمرکز بر غنای تئوریک سینمای تجربی در این دوره تمرکز جشنواره به این حوزه معطوف شده است و امیدواریم که این رویداد سینمایی فرصت مغتنمی برای کشف استعداد‌های تازه به شمار بیاید.

موسوی در پایان گفت: از تمامی فیلمسازان سراسر گیتی و به‌خصوص ایران که فرصت اکران آثارشان را به هر دلیلی نداشتیم عذر می‌خواهیم و امیدواریم که فرصت دیده شدن و تشویق شدن را در سایر رویداد‌ها پیدا کنند.

موسوی در پایان صحبت‌های خود پیام محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد را برای شرکت کنندگان خواند.

در پایان این مراسم از تعدادی از کتاب‌های انتشارات سینمای جوان رونمایی شد. سعید پور اسماعیلی، معاون آموزش جشنواره بین المللی فیلم کوتاه در مراسم رونمایی از این کتاب‌ها گفت: از جشنواره سی و چهارم به بعد تقریبا در هر جشنواره تعدادی از کتاب‌ها رونمایی شد و تمرکز زیادی بر فیلم کوتاه انجام شده است و اتفاق خوب‌تر آن است که تمرکز این کتاب‌ها بر فیلم نامه‌های فیلم کوتاه است.

او افزود: فیلم کوتاه امروز جسارت زیادی پیدا کرده است و گاهی می‌بینیم که به سکانسی از فیلم‌های بلند تبدیل شده است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

پور اسماعیلی همچنین گفت: تاکید زیادی بر فیلم سازی تجربی وجود دارد و این اتفاقی است که می‌بینیم این روز‌ها گرایش زیادی به این موضوع در شرکت کنندگان ایجاد شده است.

انتهای پیام/

 

سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از امروز (سه‌شنبه ۲۷ مهر) با برگزاری آیین افتتاحیه آغاز به کار کرد.

این جشنواره در پردیس سینمایی «ایران‌مال» به صورت حضوری میزبان صاحبان آثار و اهالی رسانه خواهد بود. همچنین از طریق پلتفرم‌های «هاشور»، «وُدیو» و «تیوال» به نمایش آنلاین آثار حاضر در بخش مسابقه ملی و مسابقه بین‌الملل می‌پردازد.

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

 

ادامه دارد/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار