توسعه اقدامات برای ساماندهی محوطه باستانی شهریری مشگین شهر

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت:امسال اقدامات در راستای ساماندهی و حفاظت از محوطه باستانی شهریری مشگین شهر توسعه یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: یکی از مهمترین محوطه‌های باستانی منطقه شهریری مشگین‌شهر است که در راستای ساماندهی و حفاظت از این محوطه باستانی اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.

او با اشاره به عملیات صورت گرفته در ۶ ماهه اول سال‌جاری در پایگاه ملی شهریری عنوان کرد: خرید و تحویل ورق‌های پلی کربنات پوشش لایت پنل به‌صورت کامل به متراز دو هزار و ۳۶۰ مترمربع، تکمیل نواقصات سنگفرش مسیر دسترسی به سایت و اجرای دیوار و محوطه‌سازی ساختمان نمازخانه و مجموعه بهداشتی به همراه بندکشی آن از جمله این اقدامات بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل شروع و اجرای قسمتی از نمای سنگی ساختمان نمازخانه و مجتمع بهداشتی، بازدید کارشناسان امور آب در راستای رفع مشکل آب شرب پایگاه با دادن مجوز حفر چاه، بازدید کارشناسان شرکت مخابرات از سایت برای مشکل خط تلفن ثابت و شبکه اینترنت پایگاه و اخذ استعلام از ادارات مربوطه در راستای اخذ انشعاب گاز پایگاه را از دیگر اقدامات در این حوزه عنوان کرد.

فلاحی افزود: اقدام و سفارش تابلو‌های معرفی سایت و راهنمای مسیر، بازدید مدیر بنیاد مسکن شهرستان از سایت و اعلام همکاری در راستای بهسازی مسیر دسترسی به سایت (مسیر داخل روستا) و نصب ورق‌های آلومینیوم پوشش لایت پنل شهریئری نیز در نیمه نخست سال در پایگاه ملی شهریری انجام شده است.

او بیان کرد: با توجه به اهمیت این محوطه باستانی و تمدن چند هزار ساله آن تلاش و جدیت بر توسعه اقدامات حفاظتی و ساماندهی و معرفی این محوطه در سطح ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.