مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان:

طرح معیشت جایگزین باید در راستای احیای تالاب هامون اجرایی شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: طرح معیشت جایگزین با هدف کاهش فشار بر تالاب بین المللی هامون باید به قید فوریت و به صورت الگویی در سطح منطقه اجرایی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، وحید پورمردان در نشست کمیته احیا و مدیریت یکپارچه تالاب بین المللی هامون اظهارداشت: این طرح باید به قید فوریت و به صورت الگویی در سطح منطقه اجرایی شود، به گونه‌ای که تا پایان سالجاری نمود عینی آن بر معیشت ساکنان و ذینفعان تالاب در سطح منطقه قابل مشاهده باشد.

وی بیان کرد: اعتبارات این پروژه از محل صندوق توسعه بین المللی برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) بوده و از مردم درخواست می‌شود با مشارکت و ارائه راهکار‌های تجربی، نوآورانه و خلاق در عملیاتی شدن حداکثری طرح‌های کوچک زودبازده در جهت بهبود معیشت و درآمدزایی پایدار مشارکت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: مردم عزیز می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص طرح معیشت جایگزین و طرح‌های کوچک زودبازده به سایت SistanProject.ir مراجعه کنند.

تالاب بین المللی هامون با وسعت حدود ۵۷۰ هزار هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های بین المللی بوده که نقش مهمی در تعدیل آب و هوای منطقه و اشتغال جامعه بزرگی از مردم بومی را دارد.

با توجه به کاهش نزولات آسمانی در طول سالیان گذشته و قطع جریان آب رودخانه هیرمند به عنوان مهمترین شاهرگ حیاتی تامین آب این تالاب شاهد خشک شدن و از بین رفتن بخش زیادی از حیات جوامع محلی هستیم.

خشک شدن تالاب بین المللی هامون علاوه بر بیکاری جمعیت زیادی از بومیان محلی سبب توسعه و گسترش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا و شرایط زندگی در این منطقه شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار