پارلمان عربی خواستار بازدید کمیته حقیقت یاب از زندان‌های رژیم صهیونیستی شد

پارلمان عربی خواستار تشکیل کمیته‌ای حقیقت یاب برای بازدید از زندان‌های رژیم صهیونیستی و اطلاع از وضع اسرای فلسطینی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، پارلمان عربی تشکیل یک کمیته بین المللی حقیقت یاب را برای بازدید از زندان‌های رژیم صهیونیستی و شناسایی نقض حقوق اسرای فلسطینی، به ویژه اسرایی که اعتصاب غذا کرده اند، خواستار شد.

پارلمان عربی در بیانیه‌ای، بر نیاز به بررسی اقدام ارتش رژیم صهیونیستی در گروگان گرفتن پیکر‌های شهدای فلسطینی و تحویل ندادن آن‌ها به خانواده هایشان تاکید کرد، چرا که گروگانگیری پیکر‌های شهدای فلسطینی یک رفتار غیرقانونی است که هم از نظر اخلاقی و هم از نظر قانونی محکوم است و جنایتی است که به پیگیری نیاز دارد و مستحق مجازات است، زیرا اسرائیل از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۶۸ پیکر شهید را به گروگان گرفته است و ۲۵۴ شهید نیز در گور‌های جمعی دفن شده اند.

پارلمان عربی از پارلمان‌های جهان، پارلمان‌های منطقه ای، اتحادیه پارلمانی بین المللی، دبیرکل سازمان ملل متحد، کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان‌های مدافع حقوق بشر خواست برای نجات جان اسیران و بازداشت شدگان فلسطینی اقدامی فوری انجام دهند.

در این بیانیه، این پارلمان همچنین از سازمان ملل متحد خواست با کمیسیون بین المللی حقیقت یاب برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین همکاری کند و هر گونه موانعی را که صهیونیست ها پیش روی این کمیته قرار می‌دهد، از میان بردارد.

پارلمان عربی همچنین بر نیاز به تکمیل طرح آشتی جریان‌های فلسطینی و پایان دادن به دو دستگی‌ها تاکید کرد و دو دستگی را مضر برای آرمان‌های فلسطین دانست.

پارلمان عربی بار دیگر درخواست خود را از سازمان ملل متحد برای فراهم کردن حمایت‌های بین المللی از مردم فلسطین تکرار کرد، چرا که طبق قطعنامه جلسه اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۸، ملت فلسطین از حقوق مشروع خود در خاک خود دفاع می‌کند و برای برداشتن محاصره از نوار غزه تلاش می‌کند و بازسازی آنچه را رژیم صهیونیستی نابود کرده است، آغاز می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار