۱۵۷۰ خط تلفنی رسیدگی به آسیب‌های روحی روانی دانش‌آموزان سمنان فعال شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: خط نماد با شماره تلفن ۱۵۷۰ سامانه اقدامات سریع برای رسیدگی به آسیب‌های روحی و روانی دانش‌آموزان به ویژه در دوران کرونا آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اکبر عرب خراسانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان افزود: خط ملی فوریت‌های روانی- اجتماعی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) با شماره تلفن ۱۵۷۰ همزمان با هفته سلامت روان در استان سمنان آغاز به کار کرد.

او بیان کرد: در شرایط کرونایی بیشتر از اینکه دانش آموزان و خانواده‌ها به لحاظ جسمی دچار آسیب شوند، از نظر روحی و روانی دچار مشکل شدند و این نشاندهنده این است که باید در این زمینه اقدامات سریع و موثری انجام داد که با خدمات ارائه شده توسط اپراتور‌های متخصص و آموزش دیده خط ۱۵۷۰ این امر محقق خواهد شد.

عرب خراسانی گفت: خط ملی نماد با شماره تلفن ۱۵۷۰ اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان و یکی از زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است که در کنار ابزار‌های دیگر در حوزه سامانه نماد کمک می‌کند مدل‌های مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در جامعه در قالب یک سامانه یکپارچه میسر شود.

او افزود: خودکشی، مصرف مواد مخدر، خشونت، بزهکاری، آزار و سوء استفاده جسمی و جنسی، بی سرپرستی و بدسرپرستی از مصادیق فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان است که در صورت مشاهده باید از طریق تماس با خط ۱۵۷۰ اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان مطرح و پیگیری شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه قانون حمایت از کودکان و نوجوانان که به تصویب مجلس رسید، پشتوانه و ضمانت اجرایی خط ملی ۱۵۷۰ است، افزود: دسترسی آسان به مراکز مشاوره، یکپارچه سازی خدمات مشاوره و به روزآوری روش‌های جدید، و واکنش سریع در فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان، از اهداف این طرح است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به همکاری دستگاه‌های عضو ائتلاف ملی نماد، ابراز امیدواری کرد با افتتاح خط فوریت‌های روانی- اجتماعی دانش آموزی استان سمنان گام مهمی در راستای حفظ و ارتقای سلامت روان دانش آموزان و خانواده‌ها برداشته شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار