خرید تضمینی خرمای شاهانی جهرم آغاز شد

رئیس جهاد کشاورزی جهرم گفت: با توجه به اعلام دولت مبنی بر خرید تضمینی خرما ، خرید در جهرم آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدعلی گچکاران رئیس جهاد کشاورزی جهرم گفت: امروز با حضور معاون وزیر کشاورزی، نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل جهاد کشاورزی و تعاونی روستایی، مقرر شد که خرید تضمینی خرمای شاهانی شهرستان جهرم آغاز شود که بر همین اساس باغداران محترم می‌توانند برای فروش خرما به مرکز خرید تعاونی فارابی واقع در شهر قطب‌آباد مراجعه کنند.

نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم گفت: از آنجایی که بخش کشاورزی استان فارس و شهرستان‌های جهرم و خفر نقش مهمی در اشتغال‌زایی، تولید و تأمین مواد غذایی کشور دارد و سهم عمده‌ای از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می‌دهد؛ بنابراین توجه ویژه به این بخش مهم اقتصادی لازم و ضروری است.

محمدرضا رضایی کوچی افزود: با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید و عرضه در بخش کشاورزی و در جهت حمایت از این بخش، با پی‌گیری‌های صورت گرفته، مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال جهت پرداخت یارانه تسهیلات برای کشاورزی فارس در نظر گرفته شد.

نماینده مجلس اظهار کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده به صورت وام ۹درصدی است که در جهت احیا و نوسازی باغات در اختیار کشاورزان استان فارس قرار می‌گیرد. امید است با این اقدام و پی‌گیری‌های آینده برای حمایت از کشاورزی، احیا و نوسازی باغات سرعت گیرد و شاهد کاهش دغدغه‌های کشاورزان عزیز باشیم.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.