استاندار سمنان:

دانشگاهیان و نخبگان کارگروه تامین آب تشکیل دهند

استاندار سمنان با اشاره به ضرورت ورود دانشگاهیان، نخبگان و مدیران در بحث تامین آب برای استان، گفت: این اقشار کارگروه ویژه استانی این موضوع تشکیل دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان گفت :  در کنار کارگروه سازگاری با کم آبی و شورای حفاظت از منابع آب استان، کارگروهی با حضور دانشگاهیان، نخبگان و مدیران مرتبط با حوزه آب به منظور رسیدگی به امور مرتبط با تامین آب، تشکیل و موارد به صورت ویژه پیگیری خواهد شد و اینجانب نیز در این جلسات حضور خواهم یافت.

او بیان کرد: لازم است تا دانشگاهیان، نخبگان و مدیران استان سمنان در بحث مدیریت تولید، توزیع و مصرف آب ورود و کمک کنند.

استاندار سمنان یادآور شد: پروژه ها، سد‌ها و خط‌های انتقال آب در حوزه مدیریت مصرف آب در استان، به صورت هفتگی رصد خواهد شد.

او  با اشاره به اینکه کمبود شدید آب از چالش‌ها و دغدغه‌های اصلی استان سمنان است، ادامه داد: ضرورت دارد تا توجه جدی به بحث مدیریت بهینه مصرف آب در این زمینه صورت گیرد.

هاشمی یادآور شد: در کنار طرح‌ها و اقدامات به منظور تامین آب، نیاز است تا به صورت جدی در بحث مصرف بهینه و صحیح آب نیز دقت شود و مدیریت صورت گیرد تا بتوان شاهد موفقیت در حوزه آب و رفع چالش‌ها و کمبود‌ها باشیم.

استاندار سمنان گفت: توزیع آب جزو وظایف ذاتی آب و فاضلاب است که باید به خوبی انجام شود و در بحث مصرف آب نیز که در اختیار مردم است، تقاضا داریم تا مدیریت مصرف بهینه در دستور کار باشد.

او  افزود: حدود ۹۰ درصد آب تولیدی استان سمنان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و باید توسعه کشت گلخانه‌ای و آبیاری نوین، طی برنامه عملیاتی زمانبندی شده به منظور مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی، در دستور کار باشد.

هاشمی بیان کرد: استفاده از پساب و فاضلاب یکی از مولفه‌های مهم در بحث آب تخصیصی صنعت در بسیاری از نقاط کشور است که باید در استان این مساله به صورت جدی مد نظر باشد و طرح‌های در دست اقدام سرعت گیرند.

او  با اشاره به اینکه اگر با بحث فرسودگی شبکه انتقال آب و آبرسانی، با هدررفت آب مواجه هستیم باید به صورت جدی رسیدگی، برطرف و اصلاح شود، تاکید کرد: شهرداری‌های استان برنامه‌های خود را برای استفاده از آب غیرآشامیدنی به منظور نگهداری فضای سبز شهری، به سرعت تدوین و ارائه کنند.

او بیان کرد: ۷۰ درصد اعتبارات در حوزه وزارتخانه‌ها قرار دارد و تخصیص می‌یابد، مدیران استان باید به صورت ویژه و مستمر نسبت به پیگیری برای جذب اعتبارات ملی به منظور اجرا و تکمیل طرح‌های حوزه مدیریتی خود در استان، اقدام کنند.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هفتمین سفر استانی ریاست جمهوری انجام شد و این سفر‌ها تداوم دارد، نیاز است تا مدیران استان همواره آمادگی لازم را برای این مساله داشته باشند و طرح‌های عمرانی و اقتصادی را بررسی و برای پیگیری و مطرح کردن نیاز‌ها در سفر، جمع بندی کنند.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.