چین در اجلاس آب و هوایی گلاسکو شرکت نخواهد کرد

نخست وزیر انگلیس به روزنامه تایمز اعلام کرد رئیس جمهور چین در اجلاس آب و هوای گلاسکو حاضر نخواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین شخصاً در اجلاس آب و هوا (COP۲۶) شرکت نخواهد کرد.

انگلیس که از ۳۱ اکتبر تا ۱۲ نوامبر میزبان بیست و ششمین کنفرانس سازمان ملل متحد در زمینه تغییرات آب و هوایی موسوم به COP۲۶ است، به دنبال کسب حمایت قدرت‌های بزرگ برای مقابله با تغییرات آب و هوا است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به روزنامه تایمز گفته است که رئیس جمهور چین در این اجلاس شرکت نمی‌کند. روزنامه تایمز در مطلبی نوشت: اکنون کاملاً مشخص است که شی جین پینگ در این اجلاس حاضر نخواهد شد و این خبر به نخست وزیر انگلیس اعلام شده است. ما از موضع چین اطلاعی نداریم. این در حالی است که رئیس جمهور چین در کنفرانس آب و هوایی پاریس ۲۰۱۵ شرکت کرده بود.

تایمز می‌گوید برگزارکنندگان انگلیسی این اجلاس می‌ترسند که تصمیم رئیس جمهور چین برای شرکت نکردن در این اجلاس مقدمه‌ای برای امتناع پکن از تعیین اهداف جدید تغییرات آب و هوایی در بحبوحه بحران انرژی باشد و سفارت چین در لندن برای اظهارنظر فوری در دسترس نیست.

شی جین پینگ، قدرتمندترین رهبر چین از زمان مائو تسه تونگ، از ابتدای شیوع ویروس کرونا از چین خارج نشده است. او با تماس‌های ویدئویی با رهبران جهانی در ارتباط است.

چین بزرگترین صادرکننده گاز‌های گلخانه‌ای در جهان است، بنابراین حضور نداشتن شی جین پینگ در مذاکرات - چه به صورت حضوری و چه از طریق تماس‌های ویدئویی - باعث شکست امید‌های جانسون در جلب موافقت رهبران جهان با توافق آب و هوایی می‌شود.

این اقدام چین خشم ملکه انگلیس را برانگیخته است. الیزابت دوم در گفتگویی اعلام کرد که وقتی رهبران جهان در مورد اهمیت بحران آب و هوا صحبت می‌کنند، اما در عمل کاری انجام نمی‌دهند، واقعاً آزاردهنده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار