افزایش انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی از ۱۰ درصد در سال ۹۶ به ۱۳.۱ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرضیه جلیل‌پور مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری در کارگروه خانواده و زنان که با حضور زهره سادات لاجوردی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد اظهار داشت: انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی از ۱۰ درصد در سال ۹۶ به ۱۳.۱ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است، تاکنون ۲۱ هزار و ۸۷۹ زن سرپرست خانوار در استان شناسایی شده است.

او افزود: نقش زنان در رشد و تعالی خانواده غیرقابل انکار است، نقش سازنده زنان باید در بحث خانواده مدنظر قرار بگیرد، همان گونه که نقش مادری و همسری در آموزه‌های دینی مورد توجه قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


جلیل پور اضافه کرد: امروز زنان در تعاملات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی نقش موثری در مدیریت نوین دارند، زنان شاغل امروز نقش موثری در تصمیم‌گیری‌های خانواده دارند.

او با بیان اینکه ۴۹۲ هزار نفر از جمعیت چهارمحال و بختیاری را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: در این استان ۴۴۰ بانوی کارآفرین، ۱۴۱ بانوی شاخص، ۲۱ بانوی بازرگان، ۱۸۸ تعاونی با مدیریت زنان، ۴۰۰ بانوی فرهیخته و ۴۷ بانوی فعال اقتصادی وجود دارد، همچنین برای ۳۵۴۶ نفر از بانوان استان با همکاری دفتر امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری شغل ایجاد شده است.

جلیل پور با بیان اینکه احداث مجتمع فرهنگی و آموزشی ویژه بانوان از مطالبات بانوان چهارمحال و بختیاری است، عنوان کرد: می‌توان از پتانسیل‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای احداث این مجتمع استفاده کرد.

او در ادامه با اشاره به اینکه از ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری تنها دو شهرستان شهرکرد و بروجن دارای پارک بانوان هستند، گفت: احداث پارک بانوان در شهرستان‌ها از مطالبات بانوان است، می‌توان در این پارک‌ها مراکز مشاوره راه‌اندازی کرد.

جلیل پور افزود: کاهش سن بازنشستگی از ۳۰ سال به ۲۰ سال از دیگر مطالبات بانوان است، به‌نظر می‌رسد این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد.

او در خصوص اجباری بودن تست غربالگری برای بانوان باردار، گفت: بسیاری از بانوان توان مالی برای انجام تست غربالگری ندارند، بنابراین برای جلوگیری از تولد فرزند معلول باید نهاد‌های حمایتی بخشی از این هزینه‌ها را پرداخت کند.

جلیل پور بیان کرد: بررسی پدیده‌های زندگی مجردی برای بانوان و تاثیر کرونا در روابط خانوادگی و تغییر سبک زندگی نیازمند آسیب‌شناسی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.