نخستین همایش ملی سیاست خارجی ایران در کرمان

نخستین همایش ملی سیاست خارجی ایران، سویه‌های داخلی و خارجی امروز به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نخستین همایش ملی سیاست خارجی ایران، سویه‌های داخلی و خارجی امروز پنج شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز به کار کرد. 

تجزیه و تحلیل ساختار و فرآیند سیاستگذاری خارجی ایران و عوامل موثر بر آن، تجزیه و تحلیل نهاد‌های تصمیم گیر و بازیگران سیاست خارجی و بررسی نقش و تعیین کنندگی آن ها، سیاست خارجی منطقه‌ای ایران، سیاست‌های ایران در قبال قدرت‌های بزرگ، تبیین تغییر و ثبات در فلسفه و دکترین سیاست خارجی ایران، ارزیابی عملکرد نهاد‌های مسئول در سیاست خارجی، سیاست خارجی در قالب مطالعات موردی (برجام، رابطه با چین و...)، ارزیابی عملکرد سیاستگذاران و تصمیم گیران در قالب مطالعات موردی، آسیب شناسی سیاست خارجی ایران در قالب دوره‌های زمانی یا مطالعات موردی از جمله محور‌های این همایش اعلام شده است.

نخستین همایش ملی سیاست خارجی ایران در کرمان

 

حسین نظام آبادی پور ، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان در مراسم مجازی آغاز به کار این همایش با اشاره به جایگاه و قدمت ۵۰ ساله دانشگاه شهید باهنر کرمان با ۴۰۰ رشته گفت: گروه علوم سیاسی این دانشگاه جوان و با قدمتی ۱۴ ساله است که توانسته منشا تحولات خوبی باشد.

او ابراز امیدواری کرد: برگزاری این همایش در حوزه سیاست خارجی به عنوان رویدادی علمی، فرصتی برای گسترش تعامل و گفت و گو میان دانشگاهیان و پژوهشگران باشد تا با همرسانی آخرین یافته‌های مطالعاتی خود در ابعاد گوناگون، پدیده سیاست خارجی ایران، مسائل و چالش‌های نظری و علمی این حوزه را مطرح کنند و از این رهگذر موجبات ارتقای سطح دانش و کنش تصمیم‌گیری سیاست خارجی بیش از پیش فراهم آید.

حسین معین‌آبادی بیدگلی، رئیس برگزاری این همایش و عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز از ارسال ۶۵ مقاله به نخستین همایش ملی سیاست خارجی ایران، سویه‌های داخلی و خارجی خبرداد و گفت: در مجموع ۴۳ مقاله پذیرش شده و ۱۶مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

او افزود: این همایش، یک همایش معتبر علمی است که از ابعاد مختلف از جمله تصمیم سازی برای حوزه سیاستگذاری در سیاست خارجی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار