یک مقام سابق پلیس کنگره آمریکا فاش کرد:

روز حمله به کنگره فرمانده عملیات تلویزیون تماشا می‌کرد

یکی از افسران سابق پلیس آمریکا گفته است فرمانده عملیات در مورد وقایع حمله به کنگره دروغ گفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقامات عالی‌رتبه سابق پلیس آمریکا در نامه‌ای به نمایندگان مجلس دو مقام ارشد در پلیس آمریکا را متهم به سوء مدیریت رویداد‌های حمله به کنگره کرده است.

در نامه‌ای که به دست نشریه پولیتیکو رسیده و پیش‌تر به سران کنگره ارسال شده است، افشاگر که هویت دقیق او مشخص نیست ادعا‌هایی در مورد عملکرد نادرست «شان گالاگا» فرمانده عملیات و «یوگانادا پیتمن» دستیار او در مورد عملیات‌های حفاظتی و اطلاعاتی در روز ششم ژانویه داشته است. این شخص مخصوصا فرمانده عملیات و دستیار او را بابت دروغ‌گویی به کنگره سرزنش کرده است.

وی در نامه خود نوشت: ممکن است حقیقت برای بسیاری از افراد کنگره به اندازه سیاست ارزش نداشته باشد، ولی فکر می‌کنم دانستن حقیقت همچنان برای مردم مهم است.

این شخص که نشریه پولیتیکو معتقد است پیش‌تر یکی از مقامات ارشد عملیات روز ششم ژانویه بوده است، ادعا کرده پیتمن پیش از حادثه در مورد گزارش جاسوسی که به دست او رسیده بود به کنگره دروغ گفته است.

ماه آوریل بود که فرمانده عملیات پلیس در کنگره اعلام کرد تعدادی از مقامات ارشد پیش از حمله از آن آگاه بوده اند. اما این شخص ناشناس در نامه خود بیان کرده چنین ادعایی درست نیست و چنین گزارشی به دست مقامات نرسیده است.

این نامه بیان می‌کند اطلاعات مهمی که اصطلاحا «بازی را تغییر می‌دهد» هرگز گفته نشده اند. وی همچنین نوشته است که روز ششم ژانویه در مرکز عملیات پلیس کنگره بوده است، اما این دو نیروی پلیس کار چندانی برای کنترل شورش انجام نداده اند.
«چیزی که من دیدم این بود که آن‌ها نشسته بودند و تلویزیون نگاه می‌کردند. تلویزیون همزمان داشت تصاویر نیرو‌های پلیس را نشان می‌داد که برای نجات جان خود و حفاظت از کنگره می‌جنگیدند».

وی در ادامه عنوان کرده است که فرمانده عملیات و دستیار او هیچ تلاشی برای کمک به نیرو‌های پلیس نکرده اند؛ این اتفاق برای سران کنگره و کارمندانی که این دو نفر را بدون بررسی برای چنین شغلی انتخاب کرده اند مایه شرم است.

گفتنی است در پنجم و ششم ماه ژانویه سال جاری میلادی، طرفداران دونالد ترامپ با ادعای دزدی آرا و تقلب در انتخابات به ساختمان کنگره یورش بردند. این حمله پس از سخنرانی ترامپ روی داد که در آن از هوادارانش خواسته بود از او حمایت کرده و جلوی رئیس جمهور شدن بایدن را بگیرند. در جریان این اعتراضات چندین ساختمان تخلیه و چندین نفر از معترضان بازداشت شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار