رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج:

فضای سبز پیرامون کرج توسعه یافته است

بضاعتی پور از اجرای سیستم‌های آبیاری نوین با راندمان بالا در محدوده‌های شمال غربی و جنوب غربی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پیمان بضاعتی پور،  رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: با تلاش بی وقفه واحد آب و تاسیسات سازمان، با هدف آبیاری عرصه‌های فضای سبز و توسعه جنگلکاری پیرامون شهر با استفاده از آب خام، سیستم‌های آبیاری نوین با راندمان بالا در محدوده‌های شمال غربی و جنوب غربی (حلقه دره) کرج اجرایی شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج  افزود: اهمیت توسعه کمربند سبز پیرامون شهر به منظور جلوگیری از گرد و غبار و کاهش آلودگی هوا بر کسی پوشیده نیست.

بضاعتی پور گفت: توسعه فضای سبز و لزوم تامین آب مورد نیاز آن از یک سو و کاهش نزولات جوی و بروز پدیده خشکسالی‌های اخیر و کمبود منابع آب خام فضای سبز از سوی دیگر، تامین آب مورد نیاز عرصه‌های فضای سبز توسعه یافته را با مشکل مواجه کرده است.

او افزود: طرح توسعه جنگلکاری پیرامون شهر کرج در سال گذشته و نیمه اول سال جاری در عرصه‌های فضای سبز شمال غربی (لشگر ۱۰ سید الشهدا) و جنوب غربی (حلقه دره) اجرا شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج  گفت: به همین منظور واحد آب و تاسیسات سازمان سیما، منظر و فضای سبز به منظور آبیاری عرصه‌های فضای سبز طرح مذکور نسبت به تامین منابع آب خام و طراحی و اجرای خطوط انتقال، شبکه توزیع و سیستم آبیاری اقدام کرده است.

بضاعتی پور افزود: اقداماتی از قبیل شناسایی و استحصال منابع آب غیر شرب منطقه، اجرای خطوط انتقال آب خام و شبکه توزیع و اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای باعث آبیاری تمامی عرصه‌های فضای سبز به مساحت ۳۰۰ هکتار با استفاده از آب خام و عدم استفاده از آب شرب آبیاری و همچنین کاهش مصرف آب به سبب اجرای سیستم‌های آبیاری نوین با راندمان بالا شده است.

انتهای پیام/ ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.