طرح آبیاری نوین در کرج به بهره برداری رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی منطقه مهرشهر این شهرستان با صرفه جویی ۴۵ درصدی در مصرف آب به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، اسماعیل صارمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با بیان این که با توجه به شرایط اقلیمی کشور از نظر کم آبی باید برای کاهش مصرف بی رویه آب فکر جدی شود بر استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری تاکید کرد و گفت: مدیریت مصرف یکی از اهداف مهم جهاد کشاورزی است که توسط اداره فنی زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان به صورت جدی دنبال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج  با اشاره به تجهیز ۶۲ هکتار از اراضی مهرشهر کرج به سیستم‌های آبیاری نوین و نیز اهمیت اجرای طرح های آبرسانی در بخش کشاورزی، افزود: جهادکشاورزی در سال‌های اخیر اعتبارات بسیار خوبی را در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله اختصاص داده است.

او گفت: این طرح در اراضی دانشگاه علامه طباطبایی کرج اجرا شده که ۳۰ هکتار باغ را به صورت آبیاری قطره‌ای و ۳۲ هکتار زمین زراعی را بصورت آبیاری نوار تیپ تحت پوشش قرار می‌دهد.

صارمی با بیان این که اعتبار  طرح بالغ بر۲۷ میلیارد ریال می‌باشد که ۱۸ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات بلاعوض دولتی تامین شده، افزود: آبیاری به روش نوار تیپ و قطره‌ای یکی از روش‌های موثر در افزایش راندمان بهره وری آب است که در این مزرعه به خوبی اجرا شده است وصرفه جویی ۴۵ درصدی در مصرف آب را به دنیال داشته است به طوری که قبلا از سه حلقه چاه استفاده می‌شده و در حال حاضر نیاز آبی به نصف این مقدار رسیده است.

او گفت: افزایش عملکرد محصول، کاهش استفاده از سموم شیمیایی، تولید محصول سالم و حفظ خاک به عنوان بستر تولید هم از دیگر مزایای اجرای این طرح بوده است.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار