وال استریت ژورنال: وابستگی اروپا به گاز روسیه، این بلوک را ضعیف کرده است

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در مقاله‌ای به وابستگی کشور‌های اروپایی به گاز روسیه پرداخت و آن را دلیلی بر ضعیف شدن اروپا معرفی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در مقاله‌ای به موضوع صادرات گاز روسیه به کشور‌های اروپایی پرداخت و اعلام کرد این وابستگی یکی از دلایل ضعیف شدن اروپاست و می‌تواند بر روابط اتحادیه اروپا و آمریکا تاثیر بگذارد.

این روزنامه در گزارش خود آورده است: در طول یک سال گذشته قیمت انرژی در اروپا پنج برابر شده است و وضعیت فعلی قطعا برای روسیه سودمند است و تمایل اروپا برای کنار گذاشتن تولید انرژی از سوخت‌های فسیلی، این کشور را در برابر افزایش جهانی قیمت نفت و گاز بی دفاع کرده است.

به نوشته وال استریت ژورنال علی‌رغم درخواست سیاستمداران اروپایی گازپروم (شرکت نفت و گاز روسیه) برای افزایش تولید خود عجله‌ای ندارد.

وال استریت ژورنال اضافه کرد: تولید انرژی منبع قدرت استراتژیک آمریکا است که به خاطر توهمات آب و هوایی آن را به خطر می‌اندازد. وسواس جنون آمیز دولت بایدن (رئیس‌جمهور آمریکا) با اهداف غیرواقعی اقلیمی، به امنیت قیمت انرژی، به اقتصاد آمریکا و منافع ملی جهان آسیب جدی می‌رساند.

این روزنامه آمریکایی در پایان آورد: وضعیت بازار انرژی اروپا برای چند هفته بحرانی باقی مانده است. کارشناسان معتقدند که افزایش شدید هزینه قرارداد‌های آتی به مواردی از جمله سطح پایین ذخیره‌سازی گاز در اروپا، عرضه محدود از منابع اصلی و همچنین تقاضای زیاد گاز مایع طبیعی در آسیا، مرتبط است.

پیش از این هم سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود مقامات آمریکایی در تلاش‌ هستند تا همکاری‌های بین مسکو و اتحادیه اروپا را در عرصه انرژی خراب کنند.

این دیپلمات ارشد روس در صحبت‌های خود تاکید کرد وابستگی اروپا به منابع طبیعی روسی امری بدیهی است، زیرا مسکو نیز تا حد زیادی به کسانی که گاز را از طریق پروژه نورد استریم خریداری می‌کنند، وابسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۲۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
اروپایان باید همه تحریمهای ظالمانه تحمیلی ضد حقوق بشرانه رو از روی ایران اسلامی بردارید با دوری کردن از شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار فراعنه ظالمین ستمگر تا از صفر تا صدگازهای مختلفتان را ایران اسلامی برایتان صادرات تجاری و تامین پایدار کند . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار