افزایش بی‌سابقه قیمت گاز صادراتی روسیه به اروپا

قیمت گاز صادراتی روسیه به اروپا افزایش بی‌سابقه داشته و به رکورد تاریخی جدیدی دست یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس داده‌های بازار بورس آی سی ای، امروز قیمت هر هزار متر مکعب گاز برای تحویل در ماه آینده میلادی از هزار و نهصد و سی و هفت دلار عبور کرد و به مرز دو هزار دلار نزدیک شد.

این در حالیست که دیروز قیمت هزار و دویست و پنجاه دلاری برای هر هزار متر مکعب گاز طبیعی در اروپا رکورد جدیدی محسوب می‌شد. قیمت هر هزار متر مکعب گاز اواخر تابستان، اندکی بیش از پانصد دلار بود.

وزرای اقتصاد و دارایی پنج کشور اتحادیه اروپا یعنی فرانسه، چک، رومانی، اسپانیا و یونان در بیانیه‌ای مشترک امروز خواستار رسیدگی فوری به افزایش نجومی بهای گاز طبیعی شدند.

از سوی دیگر با افزایش سرسام آور قیمت گاز، سهام شرکت گاز پروم نیز به رکورد تاریخی جدیدی دست یافت. گازپروم بزرگترین شرکت نفت و گاز روسیه است، که تمرکز اصلی آن بر استخراج، تولید، انتقال و فروش گاز طبیعی معطوف است.

از اواخر هفته گذشته اولین مرحله آزمایشی خط لوله نورد استریم دو آغاز شده است. قرار است خط لوله نورد استریم دو، گاز روسیه را از استان لنینگراد و از طریق دریای بالتیک به آلمان و از آنجا به اروپا متصل کند. این خط لوله را روسیه اداره می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
کاهش بی سابقه قیمت فروش نفت ایران به چین!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
روسیه داره میوه تحریم های ایران رو میچینه!ما داریم چکار میکنیم ؟داریم با کشورهای منطقه درگیری هارو شروع میکنیم!
آخرین اخبار