فرماندار زرنددرجمع کارگران معترض؛

رسیدگی به مطالبات کارگران معترض معادن زغال سنگ دغدغه مسئولین است

فرماندار زرند گفت: رسیدگی به مطالبات قانونی کارگران معادن زغال سنگ بخش خصوصی شمال استان کرمان دغدغه و اولویت اصلی مسئولین هست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی صادق زاده فرماندار زرند در تجمع کارگران معادن بخش خصوصی زغال سنگ برای دنبال کردن مسائل و مشکلات کارگران معدن در اولین فرصت از طریق پیگیری از مراجع استانی قول مساعدت وپیگیری داد.

او گفت: طی برگزاری جلسات بسیار متعدد در قالب شورای تامین و کمیسیون کارگری شهرستان زرند و جلسات متعدد دیگر با حضور مسئولین، کارفرمایان و سرمایه گذاران و مدیران کل ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری و رسیدگی به مطالبات قانونی کارگران معادن در دستور کار جدی قرار گرفت که خوشبختانه خروجی و مصوبات بسیار خوبی در این رابطه داشته ایم.

 صادق زاده با بیان اینکه تاکنون توافق پایانی و حصول نتیجه مطلوب این جلسات به سبب حضور نیافتن نمایندگان کارگران معترض، بی نتیجه مانده است، افزود: متاسفانه وجود جریانات خاص، افراد مغرض و بی اطلاع از قوانین جاری کارگری موجب تفرقه افکنی، پراکندگی و تنش در بین نمایندگان کارگران و عدم حضور آنان در جلسات کمیسیون کارگری شده است.

فرماندار زرند با تاکید بر این موضوع که حمایت از حق و حقوق قانونی کارگران، استمرار تولید و اشتغال خط قرمز مسئولین در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی می‌باشد، گفت: با جدیت و تمام قد در مقابل جریاناتی که به دنبال بیکاری کارگران عزیز و زحمتکش و تعطیلی معادن و ضربه به تولید، اقتصاد و اشتغال شهرستان باشند، ایستاده ایم.

صادق زاده با اشاره به وجود تعداد ۴۴۰ معدن در سطح استان کرمان و فعالیت تعداد ۲۴۱ معدن و غیرفعال بودن تعداد ۱۹۹ معدن، گفت: باید با تمام توان از کاهش و تعطیلی ۵۵ درصدی معادن فعال استان، جلوگیری کنیم.

فرماندار زرند ضمن تقدیر و تشکر ویژه از استاندار کرمان واعضای شورای تامین و دیگر اعضای کمیسیون کارگری شهرستان به جهت اهتمام در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات کارگران معادن ذغال سنگ شمال استان کرمان بر لزوم توجه به مسائل و مشکلات ایشان تاکید و  از پیگیری و رسیدگی تا حصول نتیجه و احقاق حقوق کارگران معادن خبر داد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار