افزایش ۲ برابری جابه جایی مسافر در بخش ریلی اصفهان

مدیر کل راه آهن استان اصفهان گفت: حمل بار در بخش ریلی استان در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش یافت و در بخش مسافر ۲ برابر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  سید رضا سادات حسینی مدیر کل راه آهن استان اصفهان گفت: نیمه اول امسال بیش از ۱۱۹ هزار واگن در خطوط ریلی اصفهان تخلیه و یا بارگیری شد که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال قبل برحسب تن بار هفت درصد و بر حسب تن کیلومتر ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی به جابه‌جایی بیش از ۵۰۰ هزار مسافر در مسیر‌های ریلی استان اصفهان در نیمه اول امسال اشاره کرد و افزود: این میزان حمل و نقل نسبت به زمان مشابه سال قبل ۲ برابر شد که رونق سفر‌ها و کاهش محدودیت‌های کرونایی عامل اصلی آن است.

سادات حسینی افزود: در ۲ ماه نخست سال قبل فعالیت قطار‌های مسافری به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد، اما امسال شاهد افزایش تردد مسافر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم.

مدیر کل راه آهن استان اصفهان با بیان اینکه مرداد امسال یک رام قطار مسافربری در مسیر اصفهان به مشهد به ناوگان ریلی افزوده شد، گفت: در شرایط فعلی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا تنها ۵۰ درصد ظرفیت قطار‌ها مسافرگیری می‌شود.

به گفته وی، علاوه بر قطار‌های مبداء به مقصد، روزانه ۲۱ رام قطار ترانزیتی از مبداء تهران به مقصد شیراز، یزد، کرمان، زاهدان، بندر عباس و در محور‌های تحت پوشش این اداره کل تردد دارد.

استان اصفهان ۳۵ تا ۴۰ رام قطار باری با ترافیک بالا در روز دارد و از نظر تخلیه بار رُتبه نخست (با ۳۳ درصد از سهم کل کشور)، از نظر صدور بارنامه رُتبه دوم، از نظر تُن کیلومتر رُتبه سوم و از نظر تُناژ بارگیری رُتبه چهارم کشوری را دارد.

سهم راه‌های ریلی نسبت به کل راه‌ها در استان اصفهان ۱۸ درصد، سهم جابه‌جایی مسافر در راه‌آهن نسبت به همه بخش‌ها هشت درصد و سهم حمل و نقل بار در راه‌آهن نسبت به کل در استان ۲۵ درصد است.

۲۱ منطقه راه آهن در سراسر کشور وجود دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.