کرسی ملی تلاوت رضوی در نجف آباد برگزار شد

کرسی ملی تلاوت رضوی به همت آستان قدس رضوی در شهرستان نجف آباد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی امام جمعه نجف آباد در حاشیه کرسی ملی تلاوت رضوی گفت: قرآن، کتابی است که باید آن را قرائت کرد. کلمات نورانی آن را شنید تا روح و جسم صیقل پیدا کند. 

وی افزود: وقتی وجود انسان ها گرد و غبار می گیرد، نیاز به مستمسکی داریم که ما را به منبع نور و رحمت بی انتهای الهی متصل کند. قرآن تجلی خداوند بر روی زمین و منبع بی پایان رحمت پروردگار است.

امام جمعه نجف آباد تاکید کرد: تلاوت قرآن که دستور خدای سبحان است، به قلب ما  آرامش می دهد و  علاوه بر آن، ما را به تفکر وا می دارد. 

حسناتی اظهار کرد: برگزاری چنین اجتماعی برای شنیدن کلام وحی کار بسیار زیبایی است. این قبیل کارها به تفکر، آگاهی، اندیشیدن و نهایتا عمل به قرآن که جامعه ما سخت محتاج آن است منجر می شود.

تحلیل و تفسیر قرآن می تواند زندگی ها را دگرگون کند

سردار سیف الله رشید زاده فرمانده لشکر ۸ نجف اشرف، برگزاری کرسی ملی تلاوت رضوی در کنار مزار شهدای شهرستان نجف آباد را فرصتی مغتنم دانست و گفت: امروز علاوه بر اینکه کلام نورانی پروردگار، در گلستان شهدای نجف آباد طنین انداز شد، دل های ما به سوی بارگاه امام رضا(ع) به پرواز در آمد.

سردار سیف الله رشید زاده همچنین از ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی گفت و تاکید کرد: پایه و اساس مبنای اعتقادی ما ضرورت این نکته را می رساند که در خانواده های ما  فرهنگ قرآنی ترویج  پیدا کند. تحلیل و تفسیر قرآن می تواند زندگی ها را دگرگون سازد. 

وی خاطرنشان کرد: این رویداد عرفانی که امروز به همت آستان قدس رضوی در نجف آباد برگزار شد باید استمرار داشته باشد تا نوجوانان و جوانان ما بیش از پیش با قرآن مانوس شوند.

فرمانده لشکر ۸نجف اشرف ادامه داد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس، رزمندگان اسلام قرآن را سرلوحه کار خود قرار داده بودند امروز نیز جوانان ما باید در آیات نورانی قرآن تامل و تفکر کنند تا بتوانند راه سعادت دنیوی و اخروی را بیابند.

قرائت قرآن توسط قاریان شهرستانی، استانی و کشوری، پخش صلوات خاصه امام رضا (ع)جمع خوانی، تواشیح و پرچم گردانی حرم مطهر رضوی با حضور خادمان حرم امام ضا (ع) از جمله برنامه های شاخص کرسی تلاوت رضوی بود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.