فرستاده سازمان ملل بر راه‌حل سیاسی و فراگیر در یمن تأکید کرد

درحالی‌که فرستاده ویژه سازمان ملل خواستار راه‌حلی سیاسی و فراگیر در یمن شد، ائتلاف سعودی مناطق مختلف یمن را هدف حملات هوایی و زمینی قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در بیانیه‌ای خواستار آن شد که راه‌حلی سیاسی و فراگیر به کار گرفته شود.

گروندبرگ در اظهاراتی پس از نخستین دیدارش از یمن اعلام کرد: «مقابله با پیامد‌های انسانی و اقتصادی جنگ به طور فزاینده‌ای دشوار می‌شود. جنگ زندگی روزمره مردم را در یمن به یک نبرد تبدیل کرده است.»

فرستاده ویژه سازمان ملل همچنین افزود: «به منظور پایان بخشیدن به جنگ در یمن و ایجاد فرصت برای احیای این کشور و توسعه آن ضروری است تا تغییر مسیر و تلاش برای حل‌وفصل سیاسی و فراگیر صورت گیرد.»

این در حالی است که براثر حمله توپخانه‌ای ارتش متجاوز سعودی به مناطق مختلف یمن ۱۳ نفر کشته و زخمی شدند. در این حملات یک خودروی حامل شهروندان یمنی در اتوبانی در شهر مرزی شدا در استان صعده هدف گرفته شد و درپی آن ۳ نفر کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین در منطقه الرقو در شهر مرزی منبه نیز یک نفر به شهادت رسید و در منطقه آل الشیخ شهر منبه نیز ۲ نفر زخمی شدند.

در همین حال جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در ۱۳ نوبت شهر الجوبه در استان مأرب و در ۴ نوبت شهر‌های العبدیه، صرواح و مدغل در این استان را بمباران کردند.

ائتلاف سعودی شهر حرض در استان حجه و منطقه العرج در شهر باجل در استان الحدیده را نیز امروز ۲ مرتبه توسط هواپیما‌های ائتلاف سعودی بمباران شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار