فرستاده ویژه سازمان ملل وارد عدن شد

فرستاده ویژه سازمان ملل در امتداد سفر خود به ریاض برای احیای گفتگو‌های ملی، وارد پایتخت موقت یمن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العربی الجدید، «هانس گروندبرگ» امروز سه شنبه به همراه تیمی از سازمان ملل از ریاض وارد فرودگاه عدن شد و قرار است با معین عبدالملک، نخست وزیر دولت فراری و مستعفی یمن و جمعی از فرماندهان جنوب دیدار و گفتگو کند.

در حالی که دولت یمن تا این لحظه در این خصوص اظهار نظر رسمی نکرده است، شورای انتقالی جنوب که امارات از آن حمایت می‌کند، از این سفر استقبال و بر حمایت مشتاقانه خود از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل برای برقراری صلح منصفانه و فراگیر در یمن تاکید کرده است.

علی الکثیری سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ورود هانس گروندبرگ فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل را به یمن و عدن خوشامد می‌گوییم و تاکید می‌کنیم شورای انتقالی جنوب از تلاش‌های وی برای برقراری صلح منصفانه و فراگیر، مشتاقانه استقبال می‌کند. از همه طرف‌ها می‌خواهیم با تلاش‌ها برای پایان جنگ همکاری مناسب داشته باشند. صلح باید گزینه واقعی و تصمیم جدی و بی قید و شرط باشد.»

گفتنی است گروندبرگ به مدت ۳ روز در ریاض اقامت داشت و با علی محسن الاحمر معاون رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، احمد عبید بن دغر رئیس مجلس شورا، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان و محمد آل جابر سفیر عربستان در یمن دیدار و گفتگو کرد.

گروندبرگ در بیانیه‌ای مطبوعاتی که نسخه‌ای از آن در اختیار «العربی الجدید» قرار گرفته است، اعلام کرد: ضروری است هدف اصلی و فوری همه طرف‌های مهم و تاثیرگذار، پایان درگیری و دستیابی به راهکار جامع سیاسی باشد که مشمول همه شود و آرمان‌های مردم یمن را محقق کند. صلح در یمن مسئولیت مشترکی است که همه باید برای تحقق آن به تلاش‌ها برای برقراری صلح کاملا متعهد باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار