راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدر هزینه دارد؟

در این گزارش میزان بودجه ای که برای یک کسب و کار اینترنتی باید هزینه شود را شرح داده ایم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش قصد داریم  بپردازیم به این که برای شروع کسب و کار اینترنتی چقدر سرمایه لازم دارید.  کسب و کار اینترنتی واقعا بدون سرمایه است و برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز به سرمایه ندارید. می توان گفت  سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی اندک  است.

خیلی ها بر این باورند که برای شروع کسب و کار اینترنتی نیازمند سرمایه زیادی است. ولی در حقیقت اینطور نیست  و می توان با  سرمایه اندک کسب و کار اینترنتی خودمان را راه اندازی کنیم.

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدر است؟

در مرحله اول باید بدانید برای چه بازاری و چه افرادی می خواهید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید. در واقع بازار هدفتان را مشخص کنید. با دانستن این موضوع می توانید بطور تقریبی محاسبه کنید که چه میزان سرمایه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی لازم دارید.

برای مثال اگر بخواهید بازار هدف خود را تمامی قشرهای جامع در نظر بگیرید و یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید باید هزینه های زیادی صرف کنید تا بتوانید محصولات را خریداری و انبار کنید، تعداد افراد زیادی را استخدام کنید و هزینه های از این قبیل.

اما اگر بازار هدف و کسب و کار اینترنتی خودتان را کوچیکتر در نظر بگیرید مثل دانشجوهای رشته کامپیوتر. خب هزینه ها بشدت کاهش پیدا میکند. کاری که اینجا انجام می دهید، دانش و تجربیات خودتان را در قالب فایل های آموزشی (تصویر صوت و متن) بفروش می رسانید و در این مورد هزینه های شما فقط برای راه اندازی سایت است.

پس اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید تعیین بازار هدف کسب و کار اینترنتی خود است.

سعی کنید بازار هدف کسب و کار اینترنتی خودتان را کوچکتر و تخصصی تر انتخاب کنید. تا بتوانید زودتر تبدیل به برند شوید.

سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر سرمایه لازم است. چرخوندن یک فروشگاه اینترنتی بسیار کار دشواری است.

 به جای اینکه یک فروشگاه اینترنتی راه اندزای کنید. برو ید و جزو  فروشندگان اینترنتی شوید و  درآمد های میلیونی می توانید از این راه به دست آورید. 

 هزینه های را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و کسب و کار اینترنتی 

اولین هزینه تهیه دامین یا دامنه است. که بیشتر کسب و کارهای اینترنتی از دامنه com  و ir  استفاده میک نند. هزینه ir بین ۵ هزار تومان تا 16هزارتومان است. و هزینه com بین 200 هزار تومان تا 300 هزار تومان است. البته این قیمت ها می تواند بسنه به نوع فعالیت شما بیشتر باشد و اعداد فوق تقریبی  است. 

دومین هزینه تهیه هاست است. هاستی که اول کار لازم دارید بین 99  هزار تومان تا یک میلیون و 600 هزار تومان است.شما هیچوقت صاحب هاست و دامین نمی شوید. بلکه برای مدتی آن را اجاره می کنید.

سومین هزینه طراحی سایت است که بین 500 تا یک میلیون تومان و بیشتر است اما اگر نمی خواهید چنین هزینه ای کنید با استفاده از سایت ساز وردپرس به راحتی می توانید در چند دقیقه بطور کاملا رایگان سایتتان را طراحی کنید.

چهارمین هزینه پشتیبانی سایت است. برای پشتیبانی سایت می توانید سالانه بین ۱۰۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان و کمی بیشتر  هزینه کنید. که با آموختن سایت ساز وردپرس دیگر این هزینه را نمی کنید. من پیشنهاد میکنم حتما سایت ساز وردپرس را یاد بگیرید چون برای یک مدیر کسب و کار اینترنتی امری واجب است.

پنجمین هزینه تهیه افزونه یا (پلاگین) و قالب یا (پوسته) برای سایت ساز وردپرس است.

لازم به ذکر است هزینه های اعلام شده تقریبی است و ممکن است در گذر زمان مبلغ آن افزایش یابد. 

ابزارهای مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و کسب و کار اینترنتی لازم نیست هزینه های زیادی را انجام دهید بلکه با همین لوازم های که در خانه های همگی پیدا می شود می توانید کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید.

اولین و مهمترین وسیله کامپیوتر یا لپ تاپ است که در اکثر خانه ها پیدا می شود.

دومین وسیله میکروفن برای ساخت فایل های آموزشی است.

سومین وسیله یک دوربین است که خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی در دست اکثریت قشر جامعه می تونیم یک دوربین نسبتا حرفه ای را ببینیم.گوشی تلفن هوشمند.

چهارمین وسیله سه پایه مونوپاد است.

پنجمین وسیله پرده سبز یا (کروماکی) است.

ششمین وسیله مونوپاد است که این هم در اکثر خانه ها پیدا می شود.

هفتمین وسیله پکیج نور که می توانید برای اوایل کار از پکیج های دست ساز استفاده شود.

گزینه سوم تا هفتم برای کسانی به کار می رود که بخواهند خودشان جلو دوربین بیاییند و از خودشان فیلم منتشر کنند. اگر کسب و کار اینترنتی شما طوری نیست که بخواهید فقط با لپ تاپ محتوا تولید کنید باید حتما جلو دوربین بیایید. 

جمع بندی و کلام آخر

 راه اندازی کسب و کار اینترنتی آسان و سود آور است. و با توجه به شرایط جامعه و نرخ بالای تورم در کشور بهترین کسب و کار از طریق اینترنت است و در واقع را نجات کشور کسب و کار اینترنتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار