انواع دوره‌های مختلف آموزش زبان انگلیسی

آموزشگاه‌های زبان همیشه در حال ارائه دادن انواع دوره‌های آموزش زبان انگلیسی هستند، آشنایی مختصر با این دوره‌ها از جهت انتخاب دوره صحیح‌تر و کارآمدتر حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار نبض بازارگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، "انگلیسی اولین زبان بین المللی استاین جمله‌ای که بسیاری از ما تا به حال آن را شنیده‌ایم. این جمله معنا و مفاهیم بسیاری دارد که درک آنها می‌تواند موجب تشویق به تصمیم برای یادگیری انگلیسی شود. به دلیل مزایای زیاد آن، هدف افراد از آموختن زبان بسیار متفاوت خواهد بود. اگر کسی قصد مهاجرت به کشوری انگلیسی زبان دارد باید به راحتی انگلیسی صحبت کند و متوجه شود و حتی اگر به کشوری انگلیسی زبان مهاجرت نمی‌کند دانستن انگلیسی در امر گرفتن ویزا و اقامت بسیار تأثیرگذار است و امتیاز مثبتی محسوب می‌شود. در امر تحصیل، دانستن انگلیسی از طریق تسهیل مراجعه به منابع انگلیسی زبان و فهم آنها در حالی که غالباً منابع دقیق‌تر و معتبرتری هستند به افراد بسیار کمک می‌کند.

هنگام پیدا کردن شغلی مناسب، یکی از مهم‌ترین مواردی که شما را به گزینه بهتری برای استخدام تبدیل می‌کند دانستن انگلیسی است. به همین جهت است که آموزشگاه‌های زبان همیشه در حال ارائه دادن انواع دوره‌های آموزش زبان انگلیسی هستند. آشنایی مختصر با این دوره‌ها از جهت انتخاب دوره صحیح‌تر و کارآمدتر حائز اهمیت است. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع دوره‌های آموزش زبان انگلیسی آشنا شوید.


انواع دوره‌های آموزش زبان انگلیسی

دوره‌های آموزش زبان انگلیسی بسیارند و دانستن این که کدام دوره مناسب شماست از هدر رفتن وقت و سرمایه شما جلوگیری می‌کند. دوره‌های آموزش زبان انگلیسی را می‌توان از جنبه‌های متنوعی تقسیم‌بندی کرد. به‌عنوان مثال این دوره‌ها از سطح مبتدی یعنی یاد دادن الفبا، اعداد و کلمه‌های ساده انگلیسی شروع می‌شوند تا دوره‌های پیشرفته‌ای مانند دوره‌های آیلتس! در ادامه دو نوع دسته‌بندی متداول این دوره‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • دوره‌های مربوط به سن

پی بردن به ارزش یادگیری انگلیسی و تصمیم به یادگیری آن، در افراد مختلف با توجه شرایط، امکانات و ... در سنین متفاوتی اتفاق می‌‌افتد که باید گفت هیچوقت برای یادگیری دیر نیست! شرکت در دوره‌ها مطابق با سن افراد از این جهت اهمیت دارد که حتی اگر محتوای کلاس‌ها یکسان باشد قطعاً کتاب‌ها و شیوه‌های تدریس یکی نخواهند بود. همچنین قرارگیری افراد تقریباً هم‌سن در کلاس‌ها سبب افزایش روحیه و تمایل بیشتر به حضور کلاس‌ها می‌شود. دوره‌های تقسیم‌بندی براساس سن معمولاً به سه دوره کودکان، نوجوانان و بزرگسالان صورت می‌گیرد.

دوره آموزش زبان انگلیسی کودکان

این دوره، معمولاً شامل کودکان ۷ تا ۱۲ سال می‌شود. شیوه تدریس در کلاس زبان انگلیسی کودکان مطابق با روحیات کودکانه و حساس آنها خواهد بود تا تمایل آنها به یادگیری انگلیسی روزبه‌روز بیشتر شود.

دوره آموزش زبان انگلیسی نوجوانان

شرکت‌کنندگان در دوره‌های مخصوص نوجوانان در بازه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال قرار دارند. معمولاً در طی این کلاس‌ها نوجوانان با اهمیت یادگیری انگلیسی و فرهنگ دیگر کشورها از طریق زبان انگلیسی آشنا می‌شوند که در آینده و جهان‌بینی آنها بسیار تأثیرگذار است.

انواع دوره‌های مختلف آموزش زبان انگلیسی

دوره آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان

افراد شرکت‌کننده در این دوره‌ها از ۱۵ سال به بالا هستند که غالباً با هدف خود از یادگیری زبان انگلیسی و میزان اهمیت آن آشنا هستند. مفاهیم آموزشی برای دوره‌های مربوط به دوره سنی، معمولاً شامل یادگیری مهارت‌های چهارگانه مهم انگلیسی و یادگیری مکالمه به‌صورت پیشرفته‌تر می‌شود. البته لازم به ذکر است که برای هر سنی، دوره‌های مبتدی، میانی و پیشرفته وجود دارند که تعیین لزوم شرکت در هر کدام از طریق آزمونی به نام آزمون تعیین سطح مشخص می‌شود.

 

  • دوره‌های مربوط به نوع کلاس

پیش‌تر وقتی صحبت از کلاس زبان انگلیسی می‌شد تصور همه از آن کلاسی پر از صندلی، میز، حضور معلم و دیگر زبان آموزان بود اما امروزه محدودیت‌های کرونایی در کنار تکنولوژی، نوعی دیگر از آموزش زبان انگلیسی را به عنوان دوره‌های آموزشی آنلاین فراهم کرده‌اند. در این نوع دسته بندی دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، با دو نوع حضوری و آنلاین روبه‌رو هستیم.

دوره‌های حضوری آموزش زبان انگلیسی

شرکت در این کلاس‌ها مستلزم شرکت یافتن به صورت حضوری در فضای آموزشگاه و کلاس است. در این دوره‌ها، ارتباط زبان آموزان و مدرسین به‌صورت مستقیم است که برخی آن را همچنان به دوره‌های آنلاین ترجیح می‌دهند و کارآمد‌تر می‌دانند چرا که معتقدند انگلیسی فرّار است و یادگیری آن به‌صورت حضوری، راه فرار مغز را محدود می‌کند و افراد حداقل در زمان حضور در کلاس به درس گوش می‌دهند و بهتر به یادگیری فعال می‌پردازند.

دوره‌های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره‌های آنلاین زبان انگلیسی با شیوع کرونا گسترش پیدا کردند و به نظر می‌رسد به دلیل استقبال بالا از این دوره‌ها، پس از کرونا نیز همچنان ماندگار بمانند و برگذار شوند. شرکت در این دوره‌ها برای بسیاری از افراد تصمیم بهتری نسبت به دوره‌های حضوری است چرا که دوره‌های آنلاین و مجازی مزایایی نظیر عدم نیاز به رفت و آمد را دارند که برای ساکنین روستاها که برای شرکت در این کلاس‌ها نیازمند طی کردن مسافتی طولانی هستند یک ویژگی عالی محسوب می‌شود.

این کلاس‌ها محدودیت برگذاری ندارند و می‌توانند در ساعات شب که بیشتر افراد مشغله کمتری دارند برگزار شوند؛ همچنین که امکان ضبط و تماشای مجدد آنها در امکان جاماندن از کلاس و یا به منظور یادگیری بیشتر نیز وجود دارد. همچنین

آموزشگاه‌ها برای برگزاری این کلاس‌ها هزینه کمتری را متحمل می‌شوند و به همین دلیل نسبت به دوره‌های حضوری، هزینه کمتری دارند. البته همان‌طور که گفته شد امکان فرار از انجام تمارین و فعال نبودن در فضای کلاس از معایب این دوره‌ها هستند.

همان‌طور که خواندید هر دوی دوره‌های حضوری و آنلاین مزایا و معایب خود را دارند و نمی‌توان برای همه افراد نسخه یکسانی پیچید. هر شخصی باید با توجه به شرایط، امکانات و حتی ویژگی‌های شخصیتی خود، دوره مناسب‌تر را برگزیند.

 

آموزشگاه زبان سفیر

سفیر از پر قدمت‌ترین و شناخته‌‌شده‌ترین‌ آموزشگاه‌های فعال در کشور است که در بسیاری از شهرهای کشور شعبه‌های فعال دارد و شهرت آن، حاکی از کیفیت بالای آموزش زبان انگلیسی در انواع دور‌ه‌های ارائه شده در آن است. خوب است بدانید که آموزشگاه سفیر برگزارکننده همه دوره‌های گفته شده و همچنین دوره‌های زبان فرانسوی، دوره‌ها و کارگاه‌های ترجمه و ... نیز می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره‌ها و ثبت‌نام در آنها می‌توانید به سایت سفیر به نشانی اینترنتی https://gosafir.com  مراجعه نمایید‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار