ترکیه: ما نیز همچون روسیه و آمریکا حق داریم در سوریه حضور نظامی داشته باشیم

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در اظهاراتی با اشاره به مقابله با گروه تروریستی پ‌ک‌ک در منطقه بر حضور نظامی این کشور در سوریه همچون روسیه و آمریکا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در مصاحبه روز جمعه خود با نشریه اشپیگل آلمان، ضمن تاکید بر این موضوع که این کشور نیز همانند روسیه و آمریکا حق دارد در سوریه حضور داشته باشد، گفت: آنکارا پیشنهاد ایجاد منطقه امن در سوریه را در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ مطرح کرده است و اگر در آن زمان قانون پرواز ممنوع در منطقه اعلام می‌شد، قطعا شاهد این امر نبودیم که مردمان سوری کشورشان را ترک کنند، اما متاسفانه زمان اجرای این طرح از بین رفته است.

وی در ادامه اشاره‌ای به انتقاد اروپایی‌ها از ترکیه بدلیل استقرار نیرو در سوریه، داشت و گفت: باید مردمی را که در مناطق تحت سیطره ما بودند باقی می‌گذاشتیم و این ۲.۵ میلیون نفر به دلیل حضور نظامیان ترکیه ادلب را ترک نکردند.

ابراهیم کالین ادامه داد: دوستان آنکارا در غرب بنوعی رفتار می‌کنند و واکنش نشان می‌دهند که گویی ترکیه در سوریه نیروی اشغالگر است.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این راستا تاکید کرد: آنکارا هیچ طمعی به اراضی سوریه نداشته و ندارد.

وی افزود: ترکیه به اجبار چنین اقداماتی را انجام داده است و آن هم صرفا در راستای تامین امنیت خود و مردمان سوری حاضر در منطقه بوده است.

ابراهیم کالین ادامه داد: در حقیقت باید از ترکیه بابت این اقدامات تشکر شود، اما متاسفانه کشور ما تحت تحریم قرار گرفته است، زیرا به حضور تروریست‌های پ‌ک‌ک در منطقه آسیب وارد کرده ایم.

از سوی دیگر، دمشق بار‌ها این موضوع را اعلام کرده است که، حضور آمریکا و ترکیه در سوریه اشغالگرانه است و روسیه نیز به دعوت دمشق برای مبارزه با تروریسم و گروه‌های مسلح در سوریه حضور دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، گروه پ ک ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
هذا زرشک - توهم طرف را برداشته و خودشو قاطی آجیل دیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
روسیه که به درخواست دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارد،امریکا را هم به زودی بیرون می کنند،( ان شاالله) شما این وسط چکاره اید،هنوز برای دنیا روشن نشده است. دوره امپراطور بازی و قمپز شما گذشته، زودتر و بی سر و صدا جمع کنید و به کشورتان برگردید،وگرنه کسانی که آمریکا را بیرون خواهند کرد شما را جارو می کنند.
آخرین اخبار