قیس خزعلی: حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا مشروع و قانونی است/ سفارت آمریکا بزرگترین مرکز جاسوسی علیه عراق است

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق گفت: سفارت آمریکا نقش زیادی در ضربه زدن به اوضاع عراق دارد و بزرگترین مرکز جاسوسی علیه عراق است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، قیس خزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق با اشاره به اینکه سفارت آمریکا در عراق به بزرگترین مرکز جاسوسی علیه این کشور تبدیل شده است، تأکید کرد حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا کاملا مشروع و قانونی است و به هر حمله آمریکا با قدرت پاسخ خواهیم داد.

خزعلی در مصاحبه اختصاصی با این شبکه گفت: کسی که تصور کند اسرائیل ارتباطی با پرونده تظاهرات در عراق ندارد در توهم است. محدود کردن و در تنگنا قرار دادن اقتصاد عراق یکی از اهداف آمریکا و امارات از حمایت تظاهرات در کشور بود.

او افزود: برخی طرف‌ها از زمان نخست وزیری حیدر العبادی برای تخریب الحشد الشعبی برنامه ریزی می‌کردند. طرح سرنگون کردن الحشد الشعبی برخلاف خواسته حامیان این طرح شکست خورد. برنامه ریزی و توطئه چینی برای پایان دادن به حضور الحشد الشعبی در عرصه تحولات عراق تاکنون نیز ادامه دارد.

خزعلی ادامه داد: برخی طرف‌های داخلی زمینه را برای اوضاع سیاسی فعلی در کشور فراهم کرده اند. بازیگران تأثیرگذار خارجی قصد داشتند کسی به نخست وزیری عراق برسد که با طرح آمریکا مرتبط باشد. عملکرد نخست وزیر فعلی عراق از عملکرد همه نخست وزیران سابق بدتر است. موضع گیری برخی طرف‌ها در قبال علمکرد دولت و بحران‌های کشور چیست و در چه جایگاهی قرار دارند؟ ما معتقدیم اصلاح قانون اساسی کشور را از مشکلات و بحران‌های بزرگ نجات می‌دهد. منافع و برخی توافقات سیاسی استیضاح دولت فعلی را متوقف کرده است. برخی نیرو‌های سیاسی از وضع دولت فعلی بهره می‌برند.

او تصریح کرد: حضور نیرو‌های اشغالگر در عراق یعنی مشروعیت تداوم مقاومت در مقابل آن. علمیات حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق کاملا مشروع و قانونی است. حمله هوایی آمریکا به مواضع الحشد الشعبی پیش از پایان تحقیقات در مورد حمله اربیل انجام گرفت. حمله هوایی اخیر آمریکا، حمله مستقیم به گروه‌های مقاومت اسلامی بود. گروه‌های مقاومت از سال ۲۰۰۳ فقط اشغالگران را هدف قرار می‌دهند. از موضع دولت در قبال حمله هوایی اخیر آمریکا به مواضع الحشد الشعبی تعجب می‌کنیم.

خزعلی درباره حضور نظامی ترکیه در خاک عراق نیز گفت: حضور ترکیه در خاک عراق، بسیار پیچیده‌تر از حضور آمریکا است. ترکیه برای جدا کردن برخی شهر‌های عراق و الحاق آن به "ترکیه بزرگ" برنامه ریزی می‌کند. اطلاعاتی از قصد ترکیه برای حمله به برخی مناطق عراق در تابستان آینده به دست آمده است. ترکیه مدعی شده است دولت مصطفی الکاظمی با طرح‌های حمله به برخی مناطق شمالی عراق موافق بوده است. توسعه زیرساخت دفاع هوایی عراق ضامن بازدارندگی در مقابل هرگونه تجاوز خارجی است. اگر ترکیه قصد داشته باشد برخی مناطق عراق را اشغال کند، ما در مقابل آن سلاح به دست خواهیم گرفت.

خزعلی خاطرنشان کرد: ملت عراق لقمه آسانی برای اشغالگران نیست و نمونه اشغالگری آمریکا، نزدیکترین مورد برای اثبات این واقعیت است. سفارت آمریکا نقش زیادی در ضربه زدن به اوضاع عراق دارد. سفارت آمریکا بزرگترین مرکز جاسوسی علیه عراق به شمار می‌رود. قناعت ما فعلا بر این است که سفارت آمریکا را هدف قرار ندهیم. اگر آمریکا تنش آفرینی کند ما ابزار‌های برقراری توازن و بازدارندگی مناسب را در اختیار داریم. اگر از سوی آمریکا هدف قرار بگیریم، پاسخ قدرتمندی به آن خواهیم داد.

خزعلی همچنین گفت: اسرائیل حمله به سفارت آمریکا را مدیریت می‌کند و مجریان حمله عراقی هستند. برخی شخصیت‌های امنیتی عراقی در مدیریت عملیات حمله به سفارت آمریکا مانند میانجی عمل می‌کنند. به نفع اسرائیل است که دولت بایدن وارد نزاع و درگیری شود.

دبیر کل گردان‌های عصائب اهل الحق در پایان تأکید کرد: هرگونه تعرض به موقعیت الحشد الشعبی ممکن است عراق را در وضع خطرناکی قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار